Hej med dig
Jeg har ikke selv børn (endnu) men jeg arbejder til dagligt i en børnehave og er uddannet pædagogisk assistent.
Vi ser ind imellem børn der normalt er renlige, begynder at have hyppige uheld hvis:
1. Der sker ændringer i hjemmet -dette kunne være mors ellers fars nye arbejdstider, en lillebror/søster er kommet til osv.
2. Nogle børn kan have svært ved at forlade en leg, for hvad nu hvis dem man leger med finder en ny at lege med, eller dukken man leger med bliver taget. De yngste børnehavebørn fordyber sig normalt ikke særligt længe i samme leg og der er mange skift.
3. Har man som familie en travl periode, fx fødselsdage og andet uvandt, kan de mange uheld også være for at få ekstra voksenkontakt både af pædagogerne (da tøjskift er en til en kontakt) og af mor/far når barnet bliver hentet.
En anden erfaring jeg har gjort er, at dem med tøj der er bøvlet at få trukket ned og op, kan have flere uheld
Det er træls med mange uheld, men heldigvis kun en periode. Tænk over hvilket tøj barnet har på, noget der er nemt at trække op og ned, samt rigeligt med skiftetøj, der ligeledes er nemt at få på selv.
Håber det giver mening
Anmeld
Citér