Tisser i bukserne selvom renlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.605 visninger
5 svar
6 synes godt om
26. januar 2019

Miti's mama

Hej, min ældste datter er lige blevet 4 år, og har været renlig i et års tid. I sidste uge kom hun hjem med tissevåd flyverdragt, dagen efter var den strømpebukserne, så var det bukserne, flyverdragten igen og det bliver ved! Næsten hver dag, nogle gange flere gange på samme dag, tisser hun i bukserne, både i børnehaven og herhjemme. Hun tager det forholdsvis roligt, som om det er helt normalt! Det er som om hun ikke helt når ud på toilettet eller bliver distraheret af noget når hun så er derude?

Da hun først blev renlig smed hun bleen og havde kun 2 uheld siden dag (hun nåede ikke ud på toilettet) og smed selv natbleen måneden efter. Aldrig nogen uheld. 

Hvorfor nu?! Nogen der har oplevet det samme?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

Mortilah

Tjek om hun måske har blærebetændelse? 

Anmeld Citér

27. januar 2019

fnuggi

her er det samme tur hunnår ikke ud på wc eller når der ud men ikke når at få det af eller så ser hun lige et eller andet og  glemmer hun skulle tisse 

hun bliver så ked af det og vi siger til hende ups det nåede du ikke kom og bliv vasket og få tørt tøj på så er det over igen 

hun har alt for meget i sit hovede engang i mellem så hun glemmer det eller kommer i tanke om det for sent 

Anmeld Citér

27. januar 2019

Camillos

Miti's mama skriver:

Hej, min ældste datter er lige blevet 4 år, og har været renlig i et års tid. I sidste uge kom hun hjem med tissevåd flyverdragt, dagen efter var den strømpebukserne, så var det bukserne, flyverdragten igen og det bliver ved! Næsten hver dag, nogle gange flere gange på samme dag, tisser hun i bukserne, både i børnehaven og herhjemme. Hun tager det forholdsvis roligt, som om det er helt normalt! Det er som om hun ikke helt når ud på toilettet eller bliver distraheret af noget når hun så er derude?

Da hun først blev renlig smed hun bleen og havde kun 2 uheld siden dag (hun nåede ikke ud på toilettet) og smed selv natbleen måneden efter. Aldrig nogen uheld. 

Hvorfor nu?! Nogen der har oplevet det samme?

Herhjemme oplevede vi det samme da hun var i børnehaven.. Det viste sig at en pige havde lavet en leg hvor hun sagde de begge to skulle tisse i bukserne på legepladsen.... Det fortalte min datter efter noget tid... Da jeg fortalte hende at det gør man ikke, og man ikke skal lade sig påvirke af andre, har hun ikke hjort det siden...  well altså børn er nogle sjove nogle og laver mange mærkelige ting. En pædagog mente vi skulle tage til urologisk afdeling, blev sq ret så tosset eftersom hun var renlig herhjemme.. 

Anmeld Citér

17. februar 2019

Nulle2020

Profilbillede for Nulle2020

Hej med dig 

Jeg har ikke selv børn (endnu) men jeg arbejder til dagligt i en børnehave og er uddannet pædagogisk assistent. 

Vi ser ind imellem børn der normalt er renlige, begynder at have hyppige uheld hvis: 

1. Der sker ændringer i hjemmet -dette kunne være mors ellers fars nye arbejdstider, en lillebror/søster er kommet til osv.

2. Nogle børn kan have svært ved at forlade en leg, for hvad nu hvis dem man leger med finder en ny at lege med, eller dukken man leger med bliver taget. De yngste børnehavebørn fordyber sig normalt ikke særligt længe i samme leg og der er mange skift. 

3. Har man som familie en travl periode, fx fødselsdage og andet uvandt, kan de mange uheld også være for at få ekstra voksenkontakt både af pædagogerne (da tøjskift er en til en kontakt) og af mor/far når barnet bliver hentet. 

En anden erfaring jeg har gjort er, at dem med tøj der er bøvlet at få trukket ned og op, kan have flere uheld

Det er træls med mange uheld, men heldigvis kun en periode. Tænk over hvilket tøj barnet har på, noget der er nemt at trække op og ned, samt rigeligt med skiftetøj, der ligeledes er nemt at få på selv. 

Håber det giver mening 

Anmeld Citér

19. februar 2019

Miti's mama

Tak  vi endte med at løse det ret nemt. Jeg begyndte at spørge hende om hun skulle tisse ca hvert 20 min, ligesom da vi pottetrænede. Det var en fornærmelse når man er en stor pige, og så var det slut med det på 2 dage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.