Min arm bliver lam om natten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.839 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. januar 2019

Anonym trådstarter

De sidste 2-3 uger er jeg vågnet næsten hver eneste nat, med at min venstre arm, sover så meget at den er helt lam. Jeg kan slet ikke bruge den, og må fysisk bruge min højre arm til at få fat i venstre, så jeg ved hvor armen er. Følelsen i den er helt væk, ind til den begynder og vågne, så kommer den prikkende "sovende" fornemmelse. 

Her til morgen kan jeg mærke at min muskulatur i skulderen er øm, hvilket nok giver god nok mening. 

Mit spørgsmål er, har nogen af jer prøvet det og hvad kan man evt gøre for at mindske det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2019

Mort3

Jeg oplever det også i perioder, hvor der faktisk er begge mine arme. Jeg har ikke tænkt mere over det, andet end at jeg må hve sovet i en rigtig dårlig stilling. Jeg plejer t prøve t ligge i nogle andre stillinger end jeg plejer, og så går der et par dage så stopper det igen. 

Håber du oplever det samme ��

Anmeld Citér

26. januar 2019

MT_2011

Du ligger på din arm, så den bliver klemt og tilførelsen der til også bliver afklemt.

Oplever det selv sommetider fordi jeg ikke kan ligge som jeg plejer mere pga graviditet

Anmeld Citér

26. januar 2019

AlwaysAno

vores dagplejemor havde det i den ene hånd. Til sidst vågnede hun mage gange om natten pga dette. 

Det var noget med nerverne- hun er lige blevet opereret ☺️

Anmeld Citér

26. januar 2019

HBV

Det er hhv nervus radialis og brachialis, der løber ned i hånden. Den ene går ned til lillefingeren og halvdelen af ringfingeren og den anden de øvrige fingre og den anden halvdel af ringfingeren 

Anmeld Citér

26. januar 2019

LSS

Det lyder som mine symptomer. Jeg er næsten lige blevet opererer for karpaltunnelsyndrom. 

Anmeld Citér

26. januar 2019

Anonym trådstarter

LSS skriver:

Det lyder som mine symptomer. Jeg er næsten lige blevet opererer for karpaltunnelsyndrom. 

Havde du symptomer på andre tidspunkter af døgnet og hvilke?

Anmeld Citér

27. januar 2019

LSS

Anonym skriver:

Havde du symptomer på andre tidspunkter af døgnet og hvilke?

Ja, det kom og gik hele døgnet. I starten var det værst om natten, men til sidst var mit så slemt at  jeg havde konstante smerter døgnet rundt.

jeg gik til egen læge som henviste mig til sygehuset, hvor jeg fik lavet en nerveledningsundersøgelse hvorunder føres strøm igennem din arm, jeg fik den undersøgelse fordi ind symptomer ikke var de helt klassiske for netop karpaltunnelsyndrom. Ved mig var det hele hånden, alle fingre og hele underarmen der var ramt.

ring til din læge, og bliv undersøgt for det. Jeg har ihvertfald haft meget god effekt af at blive opereret. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.