Halsbetændelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
10 svar
1 synes godt om
22. januar 2019

grinny

Min søde Aya har fået halsbetændelse og dertil høre sig jo penicillin som hun selvfølgelig ikke vil have - det smager virkelig også af lort! 

Jeg har brug for et fantastisk råd som ikke indebærer at holde fast? Jeg tænker at prøve i kakao næste gang for at se om seancen kan blive lidt kortere og med mindre gråd 

Og ja, hun skal selvfølgelig nok få det! Og vi holdt også hendes hoved lidt fast i går men det går langt over min grænse så håber på en anden løsning 

Min stakkels patient 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2019

Mette25

grinny skriver:

Min søde Aya har fået halsbetændelse og dertil høre sig jo penicillin som hun selvfølgelig ikke vil have - det smager virkelig også af lort! 

Jeg har brug for et fantastisk råd som ikke indebærer at holde fast? Jeg tænker at prøve i kakao næste gang for at se om seancen kan blive lidt kortere og med mindre gråd 

Og ja, hun skal selvfølgelig nok få det! Og vi holdt også hendes hoved lidt fast i går men det går langt over min grænse så håber på en anden løsning 

Min stakkels patient 

Ja det er svært når de er så små. Kan hun lide yoghurt ? De små Danone er gode og blande i. Virkede for os da min var omkring 1-1,5 år

Anmeld Citér

22. januar 2019

grinny

Mette25 skriver:

Ja det er svært når de er så små. Kan hun lide yoghurt ? De små Danone er gode og blande i. Virkede for os da min var omkring 1-1,5 år

Dem har vi da i køleskabet, så det skriver jeg også på min afprøve liste - tak 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Konjac

Profilbillede for Konjac

Prøv at sprøjte det lige så stille ind i kinden - væk fra smagsløg. 

Ren Ribena saft kunne måske også gøre tricket. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Bissen

Ellers kontakt lægen og hør om i kan få en anden slags. Min datter fik første gang noget som smagte lidt af jordbær. Det lappede hun i sig. Anden gang smagte det forfærdeligt - vi kunnee slet ikke få det i hende og gjorde vi - så kastede hun op. Ringede til lægen for at få noget andet hvilket vi gjorde. Og så tog hun det fint. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

God-mor

grinny skriver:

Min stakkels patient 

Stakkels lille pige 

Har i prøvet at give hende det i en sprøjte i munden? Lægge det bagerst på tungen, så vil hun automatisk synke det. Plejer jeg at gøre når en af børnene har fået pincilin. Ellers så prøv med is eller youthurt, og bland pincilinen i. Det er jo rigtig vigtigt hun får det ned, så hun kan blive rask og få det bedre

God bedring med og til hende 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Camillos

grinny skriver:

Min stakkels patient 

Hmmm ja enten med en sprøjte hvis det er flydende.. Hvis hun ikke vil det og det er i pilleform, så kan det hjælpe at blande det op med ren marmelade. God bedring med musen.. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Mort3

Alle mine har kastet op af flydende penicillin. Så jeg har bedt om at få penicillin i pilleform. Så har jeg knust pillen mellem to teskeer og så blandet det med Danone. Så kunne de sluge det i en mundfuld og smagen var stort set væk og så skyllet efter med en tår saftevand. Det hat altid virket og vi er sluppet for tvang, tårer og opkast.

Håber  i finder en metode der virker. 

God bedring til hende 

Anmeld Citér

22. januar 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Her endte vi med min datter måtte få pille form nogle der hade en tuddi futti smag (staves?) som jeg knuste mellem 2 skeer og blandede i en lille skefuld is hun fik først en lille ske is uden noget i og så skeen med pillen i.

Min datter elsker is og kunne ikke vente med at få sin næste pille  det var osse halsbetændelse vi døjede med her  god bedring med hende 

Anmeld Citér

22. januar 2019

xStinepigen

Min søn havde en forfærdelig omgang mellemørebetændelse, og det løb virkeligt voldsomt. Jeg puttede hans penicillin i danomino yoghurt, ellers kom det bare ikke ned. Normalt kan jeg smugle det I en smule te, men han er blevet for bevidst om det. Det virkede  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.