libramarie12 skriver:
Snakke med din drengs pædagog eller pædagoger i børnehaven de kender ham breder end os. Og kan vejlede dig breder
Men hun skriver jo netop at problemet ikke er der i børnehaven. Derudover er det da lige netop det et debatforum er til for, at søge råd fra udefrakommende der måske kan komme med en anden vinkel end folk tæt på der muligvis er farvede af relationer.
Baby.dk ville jo lukke såfremt det var standard svaret i alle debatter. F.eks - Min svigermor kan ikke lide mig, hvad skal jeg gøre? “Spørg hendes veninder, hun kender hende bedre”.. Det er bare ikke særlig konstruktivt i længden..
Til trådstarter: Beklager det lille “sidespring”.
Min umiddelbare tanke er om der er sket nogen omvæltninger i jeres familie fornylig? Flytning, dødsfald, nye søskende, stress, måske bare mere om ørene end i plejer? Måske noget i ikke har tænkt som en større omvæltning, men kan virke sådan for ham?
Det jeg bider mærke i er at det kun er derhjemme han opfører sig sådan. Måske han søger jeres opmærksomhed mere disse dage af en eller anden grund. En opmærksomhed han måske får “naturligt” af andre på familiebesøg, i børnehaven, med kammerater etc. Og derfor ikke har det store behov for at “skabe” sig i deres selskab?
Jeg kan i vores “besværlige” perioder, ofte mærke at min lunte har været kort, og jo kortere den er, jo flere gnidninger er der også. Alt dette er jeg dog ikke opmærksom på mens det står på, men når jeg reflektere over situationerne bagefter så kan jeg tydeligt mærke at de værste perioder er der hvor jeg selv har haft meget at deale med, enten på job eller andet. Desværre er det først når vi kommer ud på den anden side, at jeg godt kan se jeg burde have gearet ned noget før, så det ikke gik udover familielivet. Måske noget af det samme er gældende for jer?
Bare et stille bud herfra :-)
Anmeld
Citér