Sår i næsen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.523 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg har de sidste mange år, faktisk altid haft sår i næsen! Dette er forbandet irreterende, specielt hver morgen, da næsen er næsten helt lukket af sårskorpe og bullertrolde! 

Det er som om det skifter næsebor, lige nu er det, det højre. Men for 14 dage siden var det venstre  

Jeg skal til lægen her i starten af feb, og her vil jeg snakke med lægen om dette, men hvad kan man selv gøre for at undgå det. 

Jeg piller ikke næse, så dette kan ikke være grunden til det, men nogle få gange bliver jeg nød til at få den skorpe ud, da den både gør ondt og fylder i næsen! 

Jeg er ryger, så ved dette kan have noget med det, men næsten alle jeg kender der ryger (min kæreste inkl) har ikke det her problem, og kæresten er endda en rigtig næsepiller 

nogle forslag, og nogle der måske har prøvet dette? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har de sidste mange år, faktisk altid haft sår i næsen! Dette er forbandet irreterende, specielt hver morgen, da næsen er næsten helt lukket af sårskorpe og bullertrolde! 

Det er som om det skifter næsebor, lige nu er det, det højre. Men for 14 dage siden var det venstre  

Jeg skal til lægen her i starten af feb, og her vil jeg snakke med lægen om dette, men hvad kan man selv gøre for at undgå det. 

Jeg piller ikke næse, så dette kan ikke være grunden til det, men nogle få gange bliver jeg nød til at få den skorpe ud, da den både gør ondt og fylder i næsen! 

Jeg er ryger, så ved dette kan have noget med det, men næsten alle jeg kender der ryger (min kæreste inkl) har ikke det her problem, og kæresten er endda en rigtig næsepiller 

nogle forslag, og nogle der måske har prøvet dette? 

Og så er der næsebloden! Der er ALTID blod i mit snot, hver gang jeg pudser næse er der blod! Og nogle gange hvis min næse lige bliver kløet ved, så kan næsen pludselig løbe med blod, kun ca 1 min, men nøj det er irreterende! 

Jeg havde som lille rigtig meget næseblod, nogle gange store blødninger, men dette forsvandt i teeneage alderen. 

Anmeld Citér

21. januar 2019

HapsHapsHaps

Jeg døjer med samme problem, og gik for mange år siden at vide af lægen at jeg har en infektion med den samme bakterie der giver børnesår. Han fortalte mig at det ikke smitter, og jeg får en creme jeg kan smøre med når det kommer. Når jeg får det nu plejer det faktisk at gå over af sig selv, men det er først efter jeg har behandlet det med cremen de første mange gange jeg havde det. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det der plager dig, men det lyder PRÆCIS som mit  

Anmeld Citér

21. januar 2019

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det lyder som det min kæreste havde for en måned siden. Han fik at vide at det var børnesår. Han skulle smøre med en creme og det var væk efter et par dage. 

Anmeld Citér

22. januar 2019

Anonym

HapsHapsHaps skriver:

Jeg døjer med samme problem, og gik for mange år siden at vide af lægen at jeg har en infektion med den samme bakterie der giver børnesår. Han fortalte mig at det ikke smitter, og jeg får en creme jeg kan smøre med når det kommer. Når jeg får det nu plejer det faktisk at gå over af sig selv, men det er først efter jeg har behandlet det med cremen de første mange gange jeg havde det. Jeg ved selvfølgelig ikke om det er det der plager dig, men det lyder PRÆCIS som mit  

Hvad hedder cremen  jeg har samme problem!! 

Anmeld Citér

22. januar 2019

jjuhl

Profilbillede for jjuhl

Børnesår, afsted til lægen og få noget creme. Der er også en stor chance for at din kæreste har bakterien selvom han ikke er plaget af sår, så måske han skulle tjekkes også. Så slipper du i hvert fald for at blive smittet hele tiden.

Jeg døjede med det i en lang periode og det var kun væk et øjeblik før at det kom igen. Det var kæresten der blev ved med at smitte mig. Da han også fik en behandling gik det helt over og der har ikke været noget siden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.