Hjælp til at blive gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. januar 2019

Anonym trådstarter

Min mand og jeg har nu prøvet i 1,5 år at blive gravid på naturlig måde. Det er ikke lykkes endnu.

Hvis man nu gerne vil have en henvisning, hvad skal man så have gjort ved lægen?? Vi har købt en sædtest der skulle vise om der var nok, det var der. Nu har vi købt en test der kan teste hvor aktive sædcellerne er. Den skal taget her i dag eller i morgen. 

Men hvad mon lægen vil tage prøve af inden en henvisning?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2019

koeapabshicar

De der købe sædtest kan man ikke bruge til noget. For det kan være i tester en dag hvor han har været syg osv osv osv der viser det er dårlig kvalitet men det giver ikke et sandt billede. Dem skal man holde sig fra. 

Vi fik bare en henvisning med det samme. Vi sagde “vi har prøvet i 12 mdr og er ikke blevet gravide” så kom vi til en snak ved lægen hvor de stillede nogle spørgsmål. Og så sendte de en henvisning :-) Så fik vi derefter på fertilitets klinikken taget et utal af prøver :-) 

Anmeld Citér

19. januar 2019

Anonym trådstarter

koeapabshicar skriver:

De der købe sædtest kan man ikke bruge til noget. For det kan være i tester en dag hvor han har været syg osv osv osv der viser det er dårlig kvalitet men det giver ikke et sandt billede. Dem skal man holde sig fra. 

Vi fik bare en henvisning med det samme. Vi sagde “vi har prøvet i 12 mdr og er ikke blevet gravide” så kom vi til en snak ved lægen hvor de stillede nogle spørgsmål. Og så sendte de en henvisning :-) Så fik vi derefter på fertilitets klinikken taget et utal af prøver :-) 

Så man skal ikke have taget prøver ved lægen?

Jeg var nemlig ved lægen igår med blærebetændelse og der spurgte jeg ham lige hurtigt. Han sagde at jeg skulle bestille tid og så skulle min mand aflevere en sædprøve, men det synes jeg bare er underlig når de også tager en ved den klinik man bliver henvist til.

Anmeld Citér

19. januar 2019

koeapabshicar

Ikke hos hverken min eller min mands læge fik vi taget nogen som helst prøver. Det var først ved fertilitets klinikken. Den praktiserende læge har jo absolut ikke et dybdegående nok kendskab til fertilitets problemer. Og hvorfor i skal have taget en sædprøve aner Jeg da slet ikke for det siger jo intet? Hvad hvis der ikke er noget med sæden? Det kan jo lige så vel være dig der er udfordret eller som ved os, at der ingen problemer er og man er uforklarligt barnløse. Så det kan jeg slet ikke forstå i skal. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.