Kan en psykiater?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg var ved min psykiater igår, og efter lang tids samtale vil hun gerne have at jeg sygemelder mig pga. stress og depression, jeg sagde til hende at jeg ville tænke over det. 

Nu sidder jeg så med hjertebanken, har ikke spist i flere dage, kan intet huske osv osv

Kan hun (psykiateren) sygemelde mig? 

Eller skal jeg starte forfra og gå via egen læge?

Tænker det ville klart været nemmest hvis psykiateren kan, hun ved jo ligesom hvorfor og kan næsten ikke overskue at skulle til egen læge og fortælle alt forfra

Anonyme svar er tilladte! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Så vidt jeg ved er det dig selv der sygemelder dig. Så du behøver vel i princippet ikke tage kontakt til hverken psykiater eller læge for at foretaget sygemeldingen.

Anmeld Citér

15. januar 2019

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Så vidt jeg ved er det dig selv der sygemelder dig. Så du behøver vel i princippet ikke tage kontakt til hverken psykiater eller læge for at foretaget sygemeldingen.

Jeg tænker der skal vel foreligge noget dokumentation på sygemeldingen ift. arbejde osv.?

Anmeld Citér

15. januar 2019

Christabelle

Anonym skriver:

Jeg tænker der skal vel foreligge noget dokumentation på sygemeldingen ift. arbejde osv.?

Umiddelbart kun hvis dit arbejde efterspørger det

Anmeld Citér

15. januar 2019

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg var ved min psykiater igår, og efter lang tids samtale vil hun gerne have at jeg sygemelder mig pga. stress og depression, jeg sagde til hende at jeg ville tænke over det. 

Nu sidder jeg så med hjertebanken, har ikke spist i flere dage, kan intet huske osv osv

Kan hun (psykiateren) sygemelde mig? 

Eller skal jeg starte forfra og gå via egen læge?

Tænker det ville klart været nemmest hvis psykiateren kan, hun ved jo ligesom hvorfor og kan næsten ikke overskue at skulle til egen læge og fortælle alt forfra

Anonyme svar er tilladte! 

Jeg syntes du skal få fat i din psykiatriker og spørge om denne vil sygemelde dig.

Arbejdspladsen vil med stor sandsynlighed efterspørge dokumentation ret hurtigt.

Anmeld Citér

15. januar 2019

Anonym trådstarter

Christabelle skriver:

Umiddelbart kun hvis dit arbejde efterspørger det

Hm, okay  -  men tænker stadig om en psykiater kan sygemelde en med gyldig dokumentation eller om man skal til egen læge?

Anmeld Citér

15. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hm, okay  -  men tænker stadig om en psykiater kan sygemelde en med gyldig dokumentation eller om man skal til egen læge?

En psykiater er jo læge..  

Anmeld Citér

15. januar 2019

MT_2011

Du starter med at sygemelde dig og når dit arbejde ber om en lægeerklæring, så må du kunne ringe til lægen som jo også har adgang til din journal som din psykiater har

Anmeld Citér

15. januar 2019

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du sygemelder dig selv. Arbejdsplads kan så udbede sig en mulighedserklæring, som typisk udfærdiges af egen læge. Egen læge har ikke adgang til din psykiatriske journal, men kan med din tilladelse enten få en epikrise (fra sygehusvæsen) eller kort notat om forløb. Da du jo formentlig er henvist fra egen læge i første omgang, er dette dog næppe nødvendigt og egen læge kan udfylde erklæringen. 

Anmeld Citér

15. januar 2019

Anonym trådstarter

Du sygemelder dig selv. Arbejdsplads kan så udbede sig en mulighedserklæring, som typisk udfærdiges af egen læge. Egen læge har ikke adgang til din psykiatriske journal, men kan med din tilladelse enten få en epikrise (fra sygehusvæsen) eller kort notat om forløb. Da du jo formentlig er henvist fra egen læge i første omgang, er dette dog næppe nødvendigt og egen læge kan udfylde erklæringen. 

Ja, jeg er henvist, men det er på anden baggrund end det jeg psykiater vil sygemelde mig for

Jeg har aldrig prøvet at være ramt af hverken stress, depression eller angst, men går jeg ind og læser om de forskellige, forskellige steder kan jeg svare klart ja til alt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.