Dårlig selvtillid og frygten for konflikt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.925 visninger
2 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. januar 2019

Anonym trådstarter

Frygten for konflikt!
Hej alle jer skønne mennesker. Jeg har først nu fundet det frem i mig efter jeg har gået med tanken i 2 år, at skrive anonymt hvor jeg kan få vejledning og diskussion frem. Jeg har ingen hvor jeg snakker om mine private ting! Skammer mig over så mange ting, personlig samt i mit forhold. Skammer mig over at jeg er ikke stærkere en jeg er.
Skammer mig over at jeg ikke står op for mig selv. Skammer mig over jeg har ikke stort nok ego til at tænke om mig selv. Jeg har været gift i 10 år her til sommers. Inkl. 2 børn. I 15 år har vi været mere eller mindre sammen. 3 gang er lykkens gang�� Jeg bliver 40 nu i 2019. Jeg bærer på den følelse at hvis vi diskuteret så er det min skyld på en eller anden måde. Det er så nemt hvor man læser vejledninger hvor folk skal bare snakke sammen, det er så nemt at skrive det til andre. Jeg godt find ud af at give go råd hvis mine venner kommer og vil snakke om noget, men hvis jeg skal gøre noget for mig selv falder det hele sammen. Nu her er det 6 måneder siden vi var sammen sidst i sengen, og før det er det max 3-5 gang om året de sidste 5 år Jeg har bestemt for mig selv at jeg opsøger det ikke mere da jeg synes det er pænt træls hvor det er kun mig der ”makes the moves” men tilgængeligt har jeg fået den følelse ud af det at jeg ikke er go nok, hvad er det galt med mig, er jeg dårlig i sengen eller noget helt tredje. Måske vil hun mig ikke mere på den måde. Det fører så til flere tanker som udlægger min dagligdag nogle gang. Jeg skal sige at jeg har ikke altid været den bedste til være kæreste/ægtefælle, måske er det der jeg bærer ”alt er min skyld” følelsen. Jeg frygter mest i dag er at hvis vi tager den samtale op om hvor vi står hende i dag vedr. flere ting så går vi fra hinanden. Vi har travlt som mange andre familier men det påvirker meget det økonomiske i vores forhold. Vi er tilflytter til DK og har været her siden 2005 så alle vores familiemedlemmer er bosat i udlandet, vi kan ikke bare smide børn til bedsteforældre og tage af sted på kærestetur, så mangler der også pengene det andet sted.
Jeg er mere bekymret for hvordan det går for min partner og vores børn en mig hvis vi går fra hinanden. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Skal man bare blive sammen pga børn? Det er de største udfordringer…..
Jeg beklager hvis den tekst ikke giver meget mening da Dansk er ikke mit første sprog og tankerne kører ikke altid på dansk men på mit modersmål. Det er skriver fra hjertet så venligst se bort fra sammensætning af det hele. Hvis i kender til de enkelte steder hvor man kan chatte med nogle personer anonymt må i gerne sige til.
Ikke dating sider da det er ikke det jeg har brug for.
Mvh  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2019

Mullemee

Hej med dig.

Det lyder som om både du og din kone godt kunnebruge at tale sammen, hvor en uvildig person taler med jer. Har du overvejet parterapi? Jeg ved godt, at det koster noget, men måske er det en løsning for jer?

Hvor gamle er jeres børn? Kan du være hos kammerater, så I kan få lidt tid for jer selv? Er der nogen i jeres omgangskreds, som kunne tænke sig at se efter dem, mens I fx gik en tur et sted, bare jer to - hvor I kunne få talt ud?

Jeg har desværre ikke lige løsningen på dit problem, men måske skulle I tage snakken og finde ud af om I begge gerne vil kæmpe for forholdet eller ej. Så ved I da hvor I står.

Anmeld Citér

14. januar 2019

Miti's mama

I bliver nødt til at have en lang alvorlig snak. 

Først bliver I nødt til at være enige om at der er et problem og om I vil kæmpe for det.

For det andet må I tale om hvad I hver især savner i forholdet. LYT til hinanden og respekter ting som I ikke forstår.

Og som det sidste skal I arbejde på det. Ikke noget med 50/50, men hver giver 100%. Det kommer til at tage tid, så det er ikke noget der fikses på en uge. Lad være med at bebrejde den anden når tingene ikke går perfekt fra starten.

Hvis I har problemer med at kommunikere kan det være en god ide at finde en parterapeut eller en anden vejleder til at hjælpe jer.

Held og lykke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.