Gravid ? Eller gammelt hcg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
4 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2019

Måskemor

Jeg havde en MA i december.
Stoppede med at bløde d. 18 dec, og har siden ventet på mens. 
Er ikke blevet fulgt med blodprøver, men har taget to grav. test. D.2/1 og for en uge siden cirka. Ved den første kunne jeg se en svag streg (helt klart gammelt hcg) men ved den seneste kunne jeg næsten intet se.
I forgårs gik jeg niv i underlivet som jeg kender det fra mit store barn og min MA (det var første tegn).
Har så taget en test i dag, som blev svagt, men tydeligt positiv. Mere tydelig end min første test (så vidt jeg husker)
Efter tid er stregen blevet meget tydelig - meget tydeligere end ved min første test fra 2 januar blev efter tid.

Hvad tror I? Er det stadig gammelt hcg, eller kunne jeg være blevet gravid igen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2019

fehår

Når du ikke har testet helt negativt siden din MA, er det desværre svært at sige. Jeg ville teste hver anden dag og se, om dine tests udvikler sig. Jeg krydser fingre for, at det er en ny graviditet

Anmeld Citér

12. januar 2019

Anonym

Med en ma i bagagen der ikke er blevet fuldt ville jeg tage til lægen og få taget blodprøve  

Anmeld Citér

12. januar 2019

Måskemor

Er ikke blevet fulgt med blodprøver fordi de har scannet mig.

Jeg tager i hvert fald en test om nogle dage igen, men er ved at gå til af spænding! Har også meget ømme bryster (startede i går), men det kan man jo også få op til mens..

Anmeld Citér

12. januar 2019

SejtNavnHer

Jeg havde en bio tilbage i november, hvortil hCG’et først var i 0 ca 6 uger efter, og det var nogle ret tydeligt positive tests jeg tog helt op til “den nye” menstruation, hvorefter hCG’et faldt ret brat. Så, det kan være restvæv. 

Den sikreste måde at monitorere hCG’et og få svar på, er ved at få taget 2 blodprøver med 2 dages mellemrum. Udviklingen i hCG-niveauet siger nemlig rigtig meget, fx har hCG i en normal graviditet omtrent en fordoblingstid på 2 dage.

Jeg krydser for dig!  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.