Væske i ørene 8 mdr ca.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.874 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. januar 2019

FrøMor

Hej

Min søn har for nyligt fået konstateret væske i ørene. Han bliver 8 mdr om en uge. Det er mit første barn og jeg har ikke helt så meget erfaring med væske i ørene, ud over det jeg har lært igennem tiden med at passe børn.

De sidste par dage har det været tiltagende, hans temperatur lå på 37,8° forleden dag, og 38,2° om aftenen, men det faldt til 37,3°. Jeg har snakket med egen læge som anbefalede at give ham Panodil junior inden han skulle sove for natten, og eventuelt til middagslur også. Lægen anbefale kun at give ham i hans vågne timer hvis han virkede til at være berørt at det.

Han har de typiske tegn på at han har ondt. Han vil helst ikke ligge ned på ryggen, han sover dårligt, skriger til tider, græder og tager sig til øret nogen gange. Jeg har talt med ørelægen i dag, da han pludselig brød ud i gråd og tog sig til øret og ville ikke slippe. Det tog noget tid at trøste ham, og jeg har derefter givet ham noget Panodil junior. Der kommer ikke væske ud af øret.

Han sover eleveret og det hjælper en lille smule på hans søvn, men det er nogen hårde nætter vi har os 

Hvis I har læst med så længe er mit egentlige spørgsmål, er der nogen tips, tricks eller noget andet jeg kan gøre for, at han får det bedre? Han skal først til kontrol hos ørelægen om 6 uger. De siger dog at hvis det tiltager så skal han ses på. Jeg synes at det har taget til, men umiddelbart vil de ikke se ham, da han pt. ikke har feber. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2019

LSS

MommyX1 skriver:

Hej

Min søn har for nyligt fået konstateret væske i ørene. Han bliver 8 mdr om en uge. Det er mit første barn og jeg har ikke helt så meget erfaring med væske i ørene, ud over det jeg har lært igennem tiden med at passe børn.

De sidste par dage har det været tiltagende, hans temperatur lå på 37,8° forleden dag, og 38,2° om aftenen, men det faldt til 37,3°. Jeg har snakket med egen læge som anbefalede at give ham Panodil junior inden han skulle sove for natten, og eventuelt til middagslur også. Lægen anbefale kun at give ham i hans vågne timer hvis han virkede til at være berørt at det.

Han har de typiske tegn på at han har ondt. Han vil helst ikke ligge ned på ryggen, han sover dårligt, skriger til tider, græder og tager sig til øret nogen gange. Jeg har talt med ørelægen i dag, da han pludselig brød ud i gråd og tog sig til øret og ville ikke slippe. Det tog noget tid at trøste ham, og jeg har derefter givet ham noget Panodil junior. Der kommer ikke væske ud af øret.

Han sover eleveret og det hjælper en lille smule på hans søvn, men det er nogen hårde nætter vi har os 

Hvis I har læst med så længe er mit egentlige spørgsmål, er der nogen tips, tricks eller noget andet jeg kan gøre for, at han får det bedre? Han skal først til kontrol hos ørelægen om 6 uger. De siger dog at hvis det tiltager så skal han ses på. Jeg synes at det har taget til, men umiddelbart vil de ikke se ham, da han pt. ikke har feber. 

Jeg ville ringe til en anden ørelæge og forklare at nuværende ørelæge ikke ønsker at se jer før om 6 uger fordi der ikke er feber.

jeg læser det som om at selvom der gives Panodil så er der stadigvæk smerter, så derfor ville jeg tage til en anden ørelæge. 

Anmeld Citér

11. januar 2019

Nel

Min erfaring med (øre)læger er de helst vil se det an over længere tid. Min datter har haft væske på ørerne siden efteråret og vi skal snart til en kontrol igen. Det er skide hårdt. Den eneste reelle løsning på det er dræn, som kræver narkose, derfor venter man ofte med at gøre noget for at se om det går over af sig selv. Nogle prøver også alternative behandlinger.

Hvis dit barn har feber, kan det også være mellemørebetændelse. Det kommer tit ifb. med væske i ørerne, bare så du også er opmærksom på det.

Anmeld Citér

11. januar 2019

anna111

Profilbillede for anna111

Ville ringe til en anden  ørelæge og forklare ingen søvn  og barn skriger og tager sig til ørene de burte gøre noget min datter fik dræn i den alder hun havde så osse haft rigtig mange mellemørebetændelser 

Anmeld Citér

18. januar 2019

FrøMor

Nel skriver:

Min erfaring med (øre)læger er de helst vil se det an over længere tid. Min datter har haft væske på ørerne siden efteråret og vi skal snart til en kontrol igen. Det er skide hårdt. Den eneste reelle løsning på det er dræn, som kræver narkose, derfor venter man ofte med at gøre noget for at se om det går over af sig selv. Nogle prøver også alternative behandlinger.

Hvis dit barn har feber, kan det også være mellemørebetændelse. Det kommer tit ifb. med væske i ørerne, bare så du også er opmærksom på det.

Jeg har i dag været til en anden læge og han konstaterede mellemørebetændelse. Min søn har nu fået penicillin, så jeg håber inderligt på at det hjælper. Det er nogen hårde nætter vi har os.

Anmeld Citér

18. januar 2019

HBV

MommyX1 skriver:

Jeg har i dag været til en anden læge og han konstaterede mellemørebetændelse. Min søn har nu fået penicillin, så jeg håber inderligt på at det hjælper. Det er nogen hårde nætter vi har os.

Rigtig god bedring. Det er nemlig bare så hårdt 

Anmeld Citér

18. januar 2019

Birthdaybaby

Rigtig god bedring ����

Anmeld Citér

18. januar 2019

EKAB

Profilbillede for EKAB

Zoneterapi og akupunktur reddede os! 

27 mellemørebetændelser og dræn, men det var først da vi begyndte til zoneterapi og akupunktur at det stoppede. Vi så allerede en kæmpe effekt efter første behandling.

Anmeld Citér

18. januar 2019

koeapabshicar

Når der er væske på ørene er det bare en åbning for alverdens infektioner. Så, så længe der er væske så kan i være rigtige uheldige at han bare får den ene mellemørebetændelse efter den anden. Det eneste jeg kender til der fixer det er dræn. Men der venter de gerne 3-6 mdr for at se efter evt bedring da barnet jo skal i fuld narkose. 

Jeg har hørt flere der har haft succes med alternativ behandling så som kranio sekral og zoneterapi. Så måske det kan afhjælpe indtil ddf er gået de 6 uger. Det er nemlig super hårdt når de små ikke sover! Især for dem men bestemt også for forældrene. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.