Det er absolut ikke alle, der får metformin pga. PCO.
Jeg selv er normalvægtig, har fine blodprøver, men uretmæssigcyklus (dog ikke i den helt slemme ende) og for mange follikler og har aldrig fået metformin, dog gået mere op i at tage vitaminpiller, video Royal og lignende.
Jeg spiste nogenlunde efter PCO’en i nogle år uden at forsøge med PB. Så begyndte vi på det if jeg holdt mig derfor mere fra alkohol og sådan end normslt (som jeg i forvejen sjældent drikker), men da vi renoverede hus blev der hurtigt indtaget lidt mere usund mad.
Alligevel var det der, jeg blev gravid (den helt klassiske med at det skete mens vi holdt ferie og da vi havde fået henvisning til fertilitetsbehandling og været til indledende samtale).
Tror bestemt det vil hjælpe dig at tabe dig, men pris dig lykkelig for regelmæssig cyklus
Lav gerne styrketræning og ellers prøv at være mere aktiv i din hverdag.
Normalt er det vidst primært egen læge der laver recept på metformin, hvis du beslutter du vil prøve det. Hvis han/hun ikke vil udskrive fordi han/hun ikke kender meget til PCO kan du jo spørge om en henvisning til en gynækolog eller anden, der har mere erfaring med PCO.
Held og lykke med det
Anmeld
Citér