Hvornår kan jeg gå på barsel? Uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

808 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2019

Anonym trådstarter

Min mand og jeg planlægger projekt baby. Jeg søger til sommer ind på lærer seminaret med start august. 

Jeg kæmper dog lidt med at finde ud af hvor langtid jeg skal gå på uddannelsen for at være berettiget til barsel? 

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

SejtNavnHer

Anonym skriver:

Min mand og jeg planlægger projekt baby. Jeg søger til sommer ind på lærer seminaret med start august. 

Jeg kæmper dog lidt med at finde ud af hvor langtid jeg skal gå på uddannelsen for at være berettiget til barsel? 

På forhånd tak

Så vidt jeg ved, kan du, så snart du modtager SU, og har været studieaktiv i 2 mdr., søge om fødselsklip (12 ekstra klip). Disse giver dig mulighed for at gå fra 2 måneder inden termin, og få enten enkelt SU i et år eller dobbelt SU i et halvt år, uden påkrævet studieaktivitet. 

Jeg ville nok prøve at time det til et januar-februar barn, det er nemlig altid bøvlet at gå fra midt i et semester. 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Anonym trådstarter

givmignr2 skriver:

Så vidt jeg ved, kan du, så snart du modtager SU, og har været studieaktiv i 2 mdr., søge om fødselsklip (12 ekstra klip). Disse giver dig mulighed for at gå fra 2 måneder inden termin, og få enten enkelt SU i et år eller dobbelt SU i et halvt år, uden påkrævet studieaktivitet. 

Jeg ville nok prøve at time det til et januar-februar barn, det er nemlig altid bøvlet at gå fra midt i et semester. 

Mange tak! Det var planen også.. Men så læste jeg et sted nogle forskellige ting og sager: "du skal ha gået på uddannelsen  i et år"  

Frygter bare at blive smidt af uddannelsen også stå uden sikkerheds net fordi jeg er gift 

Anmeld Citér

8. januar 2019

SejtNavnHer

Åhh, altså, det skal jeg ikke gøre mig klog på. Jeg ved bare, at på det sundhedsvidenskabelige fakultet, KU, hvor jeg selv går, ser det således ud (se billeder).

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym

Er det en videregående uddannelse?

Jeg havde studiestart i februar og termin i april. Som studerende på SU må man gå på barsel 2 måneder før termin. Derfor startede jeg aldrig op på uddannelsen men gik direkte på barsel med udbetalt SU i februar. Dette var i 2017

Jeg er stadig studerende og er netop gået på barsel i midten af december 2018 jeg har termin i midt februar. 

Man må gerne være gravid når man starter på en uddannelse. Der var 2 på mit hold der gik på barsel efter 1. semester. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Fitmommyherning

Ved os skulle man gå det første år om(2 semestre) hvis man ikke nåede at fuldføre dem, men man kunne godt gå på barsel

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er det en videregående uddannelse?

Jeg havde studiestart i februar og termin i april. Som studerende på SU må man gå på barsel 2 måneder før termin. Derfor startede jeg aldrig op på uddannelsen men gik direkte på barsel med udbetalt SU i februar. Dette var i 2017

Jeg er stadig studerende og er netop gået på barsel i midten af december 2018 jeg har termin i midt februar. 

Man må gerne være gravid når man starter på en uddannelse. Der var 2 på mit hold der gik på barsel efter 1. semester. 

Ja, det er nemlig videregående uddannelse 

Og dejligt at høre 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym trådstarter

Fitmommyherning skriver:

Ved os skulle man gå det første år om(2 semestre) hvis man ikke nåede at fuldføre dem, men man kunne godt gå på barsel

Altså man skulle starte forfra hvis man ikke fuldførte 1 år?

Anmeld Citér

10. januar 2019

Fitmommyherning

Anonym skriver:

Altså man skulle starte forfra hvis man ikke fuldførte 1 år?

Ja præcis

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.