Hvornår er det okay at blande sig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. januar 2019

Anonym trådstarter

Vi har noget familie som i weekenden fortalte om noget af deres familie på den anden side. Jeg blev simpelthen så ked af det. Børnene passer sig selv. Der er pizza i fryseren, så kan de selv bestemme hvornår de vil spise. Der er ingen krammer eller samtaler om hvordan det går i skolen. Hvis de ikke vil i skole så bliver der ikke stilt spørgsmålstegn ved det. Jeg kunne blive ved. De vil ikke selv indberette det. Da det er nær familie. Hvilket jeg ikke forstår. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal indberette det. Ved godt at jeg egentlig har ret til det. Men jeg har aldrig været i det hjem. Og har kun mødt et af børnene to gange. Så hvad ved jeg.. Hvad ville i gøre ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Vi har noget familie som i weekenden fortalte om noget af deres familie på den anden side. Jeg blev simpelthen så ked af det. Børnene passer sig selv. Der er pizza i fryseren, så kan de selv bestemme hvornår de vil spise. Der er ingen krammer eller samtaler om hvordan det går i skolen. Hvis de ikke vil i skole så bliver der ikke stilt spørgsmålstegn ved det. Jeg kunne blive ved. De vil ikke selv indberette det. Da det er nær familie. Hvilket jeg ikke forstår. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal indberette det. Ved godt at jeg egentlig har ret til det. Men jeg har aldrig været i det hjem. Og har kun mødt et af børnene to gange. Så hvad ved jeg.. Hvad ville i gøre ?

Hvis det var mig havde jeg ringet til kommunen og fortalt hvad jeg havde fået at vide men at jeg ikke selv kender dem. Men samtidig at dem der havde fortalt ikke selv bryder sig om at indberette det men min mavefornemmelse fortæller mig at det skal gøres. 

Så har du gjort noget ved det uden at nævne navne og du ved du har gjort opmærksom på det 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Anonym

Man kan lave en anonym indberetning. I den kan du skrive at du har hørt de her ting, ikke selv kender så meget til familien, men ikke bare vil lade det gå forbi, hvis nu der skulle gøres noget for familien. Det jo ikke en dårlig ting at indberette hvis man har en mistanke om at børn mistrives. Der kan jo ikke ske andet, end at de snakker med familien og så tager kommunen den der fra om der er hold i det eller ej.

Anmeld Citér

8. januar 2019

Soonmom

Jeg ville IKKE mene at du hverken har pligt eller bør underette i den situation. I og med at det er sladder, det er noget du har hørt gennem andre og ikke noget du selv oplever.

Hvor ved personen fra at de ikke taler og krammer deres børn, det er vel næppe noget man går rundt og praler med overfor andre? Og det er næppe noget børnene fortælle i og med at det ikke ville vide at det er noget man normalt ville gøre 

Anmeld Citér

8. januar 2019

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er jo ikke så let. Du ved jo i teorien INTET om den her familie. 

I har nogle familiemedlemmer der har sagt noget, og hvor ofte er de hos den familie, til at vide at de aldrig krammer eller snakker med deres børn. 

Og hvis børnene ikke går i skole, håber jeg da at skolen reagere på det. 

Men du ved intet, så jeg har måske lidt svært ved at tro på at Kommunen gør noget, fordi de har fået noget fra en der har hørt noget sladder fra en tredje person. 

Jeg ville snakke med dem, som har fortalt jer det, og sig; Ja, det er nær familie, men hvis I er nervøse for børnene, så skal I sige noget, snakke med forældre om det. Hvis de er så nær familie, bør de kunne snakke med dem, uden at det bliver et problem. 

Det er synd for børnene at de går glip af skole. 

Men igen, du har hørt det fra en anden, så du ved ikke om det er sandt eller om der er blevet pyntet på det. 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym

Nej det mener jeg ikke du skal.

Du kender ikke familien,og har ikke ved selvsyn,set de påståede ting,nu også er korrekt.

Og med mindre familien er i deres hjem 24/7 365 dage om året,aner de intet om,om familien taler og krammer deres børn.

Jeg går da ikke rundt,og fortæller alle der gider høre på mig,at vi snakker ved aftem bordret,og at jeg krammer ungerne mange gange om dagen.

Og skolen skal nok selv reagerer, hvis de mener fraværs procenten er for høj.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.