Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:
Vi har noget familie som i weekenden fortalte om noget af deres familie på den anden side. Jeg blev simpelthen så ked af det. Børnene passer sig selv. Der er pizza i fryseren, så kan de selv bestemme hvornår de vil spise. Der er ingen krammer eller samtaler om hvordan det går i skolen. Hvis de ikke vil i skole så bliver der ikke stilt spørgsmålstegn ved det. Jeg kunne blive ved. De vil ikke selv indberette det. Da det er nær familie. Hvilket jeg ikke forstår. Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal indberette det. Ved godt at jeg egentlig har ret til det. Men jeg har aldrig været i det hjem. Og har kun mødt et af børnene to gange. Så hvad ved jeg.. Hvad ville i gøre ?
Det er jo ikke så let. Du ved jo i teorien INTET om den her familie.
I har nogle familiemedlemmer der har sagt noget, og hvor ofte er de hos den familie, til at vide at de aldrig krammer eller snakker med deres børn.
Og hvis børnene ikke går i skole, håber jeg da at skolen reagere på det.
Men du ved intet, så jeg har måske lidt svært ved at tro på at Kommunen gør noget, fordi de har fået noget fra en der har hørt noget sladder fra en tredje person.
Jeg ville snakke med dem, som har fortalt jer det, og sig; Ja, det er nær familie, men hvis I er nervøse for børnene, så skal I sige noget, snakke med forældre om det. Hvis de er så nær familie, bør de kunne snakke med dem, uden at det bliver et problem.
Det er synd for børnene at de går glip af skole.
Men igen, du har hørt det fra en anden, så du ved ikke om det er sandt eller om der er blevet pyntet på det.
Anmeld
Citér