Søvn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

304 visninger
3 svar
2 synes godt om
8. januar 2019

Waller

Jeg er ved at blive skør. Min lille pige på 8 uger nægter at sove andre steder end på mig eller hendes far. Døgnet rundt, og hver dag. Det har stået på i 3 uger. Jeg elsker at ligge med hende, ingen tvivl om det. Og jeg nyder det. Men jeg bliver også tosset over at jeg ikke kan bevæge udenfor hjemmet. Og at jeg intet kan foretage mig udover at ligger i sengen eller sofaen. Dag ud og dag ind. Jeg ved godt at hun sikkert bare søger en masse tryghed. Og det giver vi hende. Alt det vi kan. Men det kunne bare være rart hvis hun kunne sove en enkelt lur i barnevogn, slyngevuggen, babynest, vugge. Hvor som helst. Jeg prøver at give hende sut, for at se om det ville være tryghed nok. Men hun hader den.. nogen tips til en desperat mor ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

Fie85

Profilbillede for Fie85
Waller skriver:

Jeg er ved at blive skør. Min lille pige på 8 uger nægter at sove andre steder end på mig eller hendes far. Døgnet rundt, og hver dag. Det har stået på i 3 uger. Jeg elsker at ligge med hende, ingen tvivl om det. Og jeg nyder det. Men jeg bliver også tosset over at jeg ikke kan bevæge udenfor hjemmet. Og at jeg intet kan foretage mig udover at ligger i sengen eller sofaen. Dag ud og dag ind. Jeg ved godt at hun sikkert bare søger en masse tryghed. Og det giver vi hende. Alt det vi kan. Men det kunne bare være rart hvis hun kunne sove en enkelt lur i barnevogn, slyngevuggen, babynest, vugge. Hvor som helst. Jeg prøver at give hende sut, for at se om det ville være tryghed nok. Men hun hader den.. nogen tips til en desperat mor ? 

Strækvikle. Så kan du have armene fri og gøren noget mens hun hænger på dig. Jeg elskede den til mit nr. 2 barn. 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Oddi

Profilbillede for Oddi

Desværre ingen råd - da jeg havde en søn der gjorde præcis det samme i den alder. Det er monster hårdt! Jeg havde succes med at tage en lur sammen med ham - så fik jeg selv lidt søvn også. 

Og så prøv med jævne mellemrum at lig hende et  andet sted, barnevognen fik jeg min søn til at tage en enkelt lur i da han var 2-3 måneder - så var man da ‘fri’ under en lur. At han så kun sov 30-45 min af gangen er så en anden sag. Men stille og roligt vænnede han sig til barnevognen - så bliv ved med at prøv men accepter også at hun søger tryghed og så er det sådan. 

Husk! Når man har små børn er alt perioder - nu er min store dreng 3 år og gider slet ikke putte, så kan jeg godt nogle gange savne tiden hvor mors favn var den bedste. Så den periode du går igennem nu ændrer sig formentlig indenfor et par uger og så er der andre issues i stedet og så har du måske ingen problemer med at putte hende andre steder - men det ændrer ikke på at det er møghårdt! Hav masser mad og drikke og fjernbetjeningen tæt på når hun crasher på dig - jeg havde en lille kurv med juice/frugt osv stående ved sofaen 

Anmeld Citér

8. januar 2019

MEF

Ej hvor kan jeg bare godt forstå dig! Min datter brugte de første 2 måneder på at være i mine arme - konstant! Hun græd når far holdet hende, hvis hun faldt i søvn i mine arme og jeg forsøgte at ligge hende fra mig, vågnede hun med det samme og skreg! Jeg fortalte mig selv at det var fordi hun havde brug for at mærke mig og jeg selvfølgelig skulle give hende hvad hun havde brug for, men jeg var ved at blive sindsyg over at jeg aldrig havde et øjeblik uden at hun var der. Folk omkring mig forstod ikke rigtig at jeg synes det var så hårdt, for “sådan var det jo at blive forældre”, men det var virkelig hårdt for mig. 

Jeg er dog lykkelig over at fortælle at det ændre sig fra den ene dag til den anden. Hun var lige lidt over 2 måneder og lige pludselig kunne far også trøste, hun kunne ligge selv i kortere perioder, hun græd meget mindre, og det bedste af det hele - hun sov i hendes egen seng!

Nu er hun næsten 5 måneder og er den nemmeste baby, som sover 10-12 timer om natten (stadig i egen seng), hun er god til at lege selv og er en glad og veltilpas baby i forrygende trivsel!

Hold ud! Det er pisse hårdt og det må man gerne synes! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.