Er det muligt at bede om kvindelig læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.454 visninger
5 svar
3 synes godt om
8. januar 2019

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke hvilken kategori dette skulle i så jeg prøver her. Sagen er den at jeg har haft en del problem med mine nyrer og det har så resulteret i at jeg skal på urinvejskirurgisk afdeling for at få lavet en kikkert undersøgelse. 

Sagen er så den at jeg har det ikke godt med at have mandlige læger når det handler om undersøgelser under tøjet, jeg ved ikke hvorfor men sådan har jeg bare haft det siden jeg var teenager, og har derfor ikke haft en mand til at undersøge mig dernede nogensinde, jeg bliver utilpas bare ved tanken og jo mere jeg tænker på det kommer jeg tættere på randen til at græde.

Foruden det så skal jeg i forvejen have beroligende for overhovedet at få lavet undersøgelsen fordi jeg er rædselsslagen for smerte og nåle - tidligere panik angst patient som stadig sidder lidt i mig. Har haft en undersøgelse før (kvindelig gyn) som simpelthen ikke kunne lave undersøgelsen på mig fordi min krop gik i angst mode og jeg både begyndte at græde og spænde op i kroppen, ikke kunne ligge stille osv.. 

Så mit spørgsmål er, er det muligt på nogen måde/tilladt at bede om en kvindelig læge i stedet? Jeg er så tæt på bare at aflyse tiden fordi jeg kan slet ikke holde tanken ud, samtidig med at jeg ved at undersøgelsen kan tage op til 2 timer 

Pls har brug for råd..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

Mullemee

Ja, selvfølgelig kan du bede om en kvindelig læge,hvis de har en ansat. ring derind i forvejen, så de er forberedt. Du kan ikke forvente at få en kvindelig læge, hvis du først siger det på dagen.

Pøj pøj med det (fra en, som besvimede til seksualundervisning i folkeskolen fordi læren begyndte at tale om, hvad der er inde i en kvindekrop - jeg har dog alligevel formået at få to børn)

Anmeld Citér

8. januar 2019

koeapabshicar

Ja men du skal ringe i forvejen. Og så langt tid som muligt før. Og så kan du jo kun få en kvindelig læge hvis der er en ansat. Og ellers er der frit sygehus valg og så må du jo ringe rundt i landet for at finde en der har en kvinde ansat ;-) 

Anmeld Citér

8. januar 2019

HBV

Jeg er lægesekretær og oplever nu og da patienter, der ringer ind med lign. ønsker. Vi prøver selvfølgelig at imødekomme dem og hvis det ligefrem kan påvirke om du møder op eller ej, så skal du helt klart ringe. 

Sekretæren kan se, hvem der er booket til at undersøge dig den dag. Hvis det er en mandlig læge, kan de finde en anden tid til dig 

I så fald så husk at bede sekretæren om at skrive ind, hvorfor du ønsker tiden ændret. Uden den info kan en anden sekretær komme til at booke din tid ved en mandlig læge..

Såå ring til dem, det er der bestemt ingen skam i 

Anmeld Citér

9. januar 2019

Fitmommyherning

Mullemee skriver:

Ja, selvfølgelig kan du bede om en kvindelig læge,hvis de har en ansat. ring derind i forvejen, så de er forberedt. Du kan ikke forvente at få en kvindelig læge, hvis du først siger det på dagen.

Pøj pøj med det (fra en, som besvimede til seksualundervisning i folkeskolen fordi læren begyndte at tale om, hvad der er inde i en kvindekrop - jeg har dog alligevel formået at få to børn)

1 i min folkeskole besvimede også under seksualundervisningen, da vi begyndte at tale om mens..

faktisk 2 gange

Anmeld Citér

9. januar 2019

Anonym trådstarter

Tak alle sammen I gav mig lidt ro i maven til faktisk at give mig selv lov til at ringe op på hospitalet og spørge om det var muligt Min tid blev godt nok rykket 2 uger for at det kunne lykkes, men hende jeg snakkede med var meget sød og forstående

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.