budget til børnefødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.032 visninger
7 svar
7 synes godt om
7. januar 2019

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

min datter fylder 5 år i april og vil gerne holde en "stor" ligesom hendes storebror havde i juleferien.

Jeg ved godt at vi nok er tidligt ude, men vi har ikke plads nok herhjemme, så vi skal ud og leje lokaler + at nogle af gæsterne bor i andre dele af landet, så de kommer til at få brug for lidt ekstra tid til at planlægge. 

Jeg har tænkt der "selvfølgelig" skal afsættes penge til lokale og pynt, men jeg er blevet lidt i tvivl i forhold til mad og drikke; hvor meget vil I beregne pr. barn og pr. voksen?

Det vil blive minisandwich (fire trekanter af hver skive toastbrød), frugt og kage til eftermiddagskaffen og evt. kylling og pasta til aftensmad. Der vil blive serveret kaffe/te og sodavand.

Er der evt. andet jeg har glemt at tage højde for?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2019

serinasmor

Her holder vi almindelige børnefødselsdage i hjemmet. 

Det kan være med invitation til frokost, kaffe og kage, aftensmad kun 1 af tingene eller alle 3 ting afhængig af vores overskud... 

Jeg vil ikke tro du har glemt noget - det er jo bare en fødselsdag det kan man holde både stort og småt og med og uden dug, pynt og fancy servietter 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Babilooo

Det lyder næsten som om du er ved at arrangere en konfirmation

Men hvis I vil holde en STOR 5 års fødselsdag så er det da det i skal gøre. Tror bare ikke ag set normalt er noget man hør et kæmpe nummer ud af. Vi selv holder boller lagkage færdselsfag for familien midt på dagen.

vi tro med pynt, mad og leje af lokale at dj hurtigt er på 5000 kr.

Anmeld Citér

8. januar 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Jeg synes det lyder som en meget stor fødselsdag. 

Min tanke er, hvordan skal de kommende større begivenheder så afholdes? Altså 10 år(første runde fødselsdag), konfirmation osv? 

Nå, men det var ikke det du spurgte om og I skal selvfølgelig gøre som I vil.

Jeg ved ikke hvad leje af lokaler koster I jeres område og prisen afhænger også af hvor mange I bliver. 

Hvis det “bare” er toastbrød med noget pålæg, kan det gøres ret billigt. 10-15kr. per person ca. 

Og kylling med pasta er som sådan heller ikke en dyr ret. Jeg tænker omkring 25kr. per person. Dog tænker jeg der skal være lidt mere end pasta og kylling. Dette ville jeg ikke servere for gæster. 

Og alt afhængig af kager og om du bager selv, så løber det heller ikke op i det helt store. Jeg vil sige at I skal regne med ca. 75-100kr. pr. person ud fra hvad du skriver I skal spise og så kommer drikkelse oveni. 

Men igen, det afhænger jo af om I selv laver det eller bestiller ude fra. 

Anmeld Citér

8. januar 2019

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan ikke se hvorfor det er en "stor" fødselsdag der sammenlignes med konfirmation  det eneste der peger i den retning er vel at det ikke bliver holdt hjemme, maden er da helt nede på jorden og giver plads til at ungerne hurtigt kan hapse og så ud og lege videre  

Min farmor lejer også et lokale hvert år, hun har ganske enkelt ikke plads til børn, børnebørn og oldebørn i sin 2 værelses lejlighed  til gengæld er der masser af plads til leg for ungerne i et forsamlingslokale det er altid så godt et arrangement,  helt nede på jorden og ungerne styrter rundt  

Jeg tænker ikke du behøver et budget til mad på over 100 pr person , det er ret billig mad at lave  

Anmeld Citér

8. januar 2019

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87
Mor11 skriver:

Jeg kan ikke se hvorfor det er en "stor" fødselsdag der sammenlignes med konfirmation  det eneste der peger i den retning er vel at det ikke bliver holdt hjemme, maden er da helt nede på jorden og giver plads til at ungerne hurtigt kan hapse og så ud og lege videre  

Min farmor lejer også et lokale hvert år, hun har ganske enkelt ikke plads til børn, børnebørn og oldebørn i sin 2 værelses lejlighed  til gengæld er der masser af plads til leg for ungerne i et forsamlingslokale det er altid så godt et arrangement,  helt nede på jorden og ungerne styrter rundt  

Jeg tænker ikke du behøver et budget til mad på over 100 pr person , det er ret billig mad at lave  

Det er måske det for mig lyder voldsomt med et heldagsarrangement for en 5-årig. 

Det var ingen kritik til ts. 

Vores familie er måske bare ikke så stor at et festlokale skal lejes til fødselsdage. Vi er maks 25  til fødselsdag hos os. 

Jeg er enig med dig i at maden er helt nede på jorden, men det skal stadig laves og det er til både frokost, eftermiddag og aften, hvilket for mig peger i retning af fx en konfirmation. Det er sjældent vi bespiser vores gæster med 3 måltider til en fødselsdag. 

Anmeld Citér

10. januar 2019

Ms.Momo

Tjullehej skriver:

Det lyder næsten som om du er ved at arrangere en konfirmation

Men hvis I vil holde en STOR 5 års fødselsdag så er det da det i skal gøre. Tror bare ikke ag set normalt er noget man hør et kæmpe nummer ud af. Vi selv holder boller lagkage færdselsfag for familien midt på dagen.

vi tro med pynt, mad og leje af lokale at dj hurtigt er på 5000 kr.

når jeg skrev "stor" fødselsdag, så var det i forhold til hvad vi ellers har holdt. De andre år har vi kun haft to-fire gæster, men i år vil hun gerne have sine tre bedsteforældre, onkel & tante og moster & to kusiner med.

vi skal ikke have DJ. Skal der spilles noget musik bliver det på musikanlægget der allerede er der, men hvis det bliver som det "plejer", så er det nok at have lidt forskellige brætspil med til børnene (desuden er der stor udendørsareal).

Anmeld Citér

10. januar 2019

Ms.Momo

Det er måske det for mig lyder voldsomt med et heldagsarrangement for en 5-årig. 

Det var ingen kritik til ts. 

Vores familie er måske bare ikke så stor at et festlokale skal lejes til fødselsdage. Vi er maks 25  til fødselsdag hos os. 

Jeg er enig med dig i at maden er helt nede på jorden, men det skal stadig laves og det er til både frokost, eftermiddag og aften, hvilket for mig peger i retning af fx en konfirmation. Det er sjældent vi bespiser vores gæster med 3 måltider til en fødselsdag. 

vi inviterer ikke til frokost. Det er til eftermiddagskaffen at vi vil serveret små sandwichs (i stedet for boller), en lille kage og så lidt frugt.

Der er også div. tilbehør til aftensmaden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.