Bil???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

469 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2019

Anonym trådstarter

Hej.

Så lige en anden spurgte om råd vedr. bil herinde, så nu prøver jeg også lige..

Jeg står nemlig os og skal have en bette bil ala en kia rio, peugeot 208, Toyota aygo, toyota yaris eller lign. (kom gerne med jeres bud)

Men mit spørgsmål er egentlig om nogen herinde har lyst til at dele hvad i bruger i diesel/benzin, vægtafgift, forsikring osv pr måned uden gæld.Jeg kommer til at kører ca 55 km pr vej til job..

Hilsen mig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2019

Babilooo

Hvis det skal være en lille bil er UP bedre end mange af de andre i den størrelse. 

Mwn da du skal køre så

mange km ville en Diesel bil være optimalt tænker jeg...

Anmeld Citér

5. januar 2019

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Vi har en Kia Rio, vi køre 25.000km om året.

Forsikring, inkl. Kasko og ansvar: 441kr mdr med 2.000kr i selvrisiko.

Vi bruger ca. 1.100-1.700kr på benzin om måneden.

Anmeld Citér

5. januar 2019

Anonym

Anonym skriver:

Hej.

Så lige en anden spurgte om råd vedr. bil herinde, så nu prøver jeg også lige..

Jeg står nemlig os og skal have en bette bil ala en kia rio, peugeot 208, Toyota aygo, toyota yaris eller lign. (kom gerne med jeres bud)

Men mit spørgsmål er egentlig om nogen herinde har lyst til at dele hvad i bruger i diesel/benzin, vægtafgift, forsikring osv pr måned uden gæld.Jeg kommer til at kører ca 55 km pr vej til job..

Hilsen mig

Jeg har pendlet langt i 20 år nu.

Du skal lade være med at købe en lille bil, komfort, sikkerhed ved hastighedskollisioner, gensalgsværdi osv. er elendig.

Gå en størrelse op, det vil du blive glad for.

Jeg køber selv store biler, men har i perioder kørt alle mulige størrelser og mærker. Vælg et kvalitetsmærke, køb en mellemstor bil og en diesel og gerne fra ny.

Anmeld Citér

5. januar 2019

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har en ww up og er vildt glad for den. Købte den da vores gamle bil gik i stykker og jeg havde en times kørsel hver vej. 

Den er billig at købe fra ny, billig at køre i og billig i vægt afgift og forsikring. 

Og selvom den er "lille" er der stadig masser af plads. Vh Stine 

Anmeld Citér

5. januar 2019

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville personligt være varsom med at købe diesel i disse tider. Jeg synes mere og mere man hører om udfasning af dieselbiler og øgede afgifter for kørsel med diesel. Det er vist mest i udlandet det rør sig men sådan noget har det jo med at brede sig.

Hvis du holder i at det skal være en mikrobil så kig evt mod Hyundai. Deres I10 i de nyeste udgaver har fået meget ros og har en ret pæn størrelse af en mikrobil at være.

Anmeld Citér

5. januar 2019

Birthdaybaby

Jeg ville vælge Aygo’en. Vi havde én inden vi fik børn, den kørte godt og 18-21 km/l. Man skal vælge 4/5-dørs i de små modeller med begrænsede bagagerum, så man nemt kan bruge bagsædet til oppakning, indkøb mv. Vi kørte også til Kroatien i den, uden problemer :-D 

-

og helt generelt, vil jeg anbefale at undersøge leasing og holde sig langt væk fra diesel. 

Anmeld Citér

5. januar 2019

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
IenFart skriver:

Jeg ville personligt være varsom med at købe diesel i disse tider. Jeg synes mere og mere man hører om udfasning af dieselbiler og øgede afgifter for kørsel med diesel. Det er vist mest i udlandet det rør sig men sådan noget har det jo med at brede sig.

Hvis du holder i at det skal være en mikrobil så kig evt mod Hyundai. Deres I10 i de nyeste udgaver har fået meget ros og har en ret pæn størrelse af en mikrobil at være.

Jeg er enig. Jeg har aldrig haft en bil, jeg har været gladere for, end min I10 - og jeg har haft en del. Jeg kører 50 km hver dag og sparer ca. 1000 kr. i benzin om måneden i forhold til min gamle bil. 

Anmeld Citér

6. januar 2019

Miti's mama

Jeg vil passe på med de helt små biler mht til hvor slemt de krøller sammen i et evt uheld. Vores er en Renault Megane, station car og kører 20km/l ... så du behøver ikke nødvendigvis en lille bil for at få en bedre km værdi

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.