Mmf ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
5 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

Mum33

Når I putter det på er høj kage med lodret kant, fx rund, hvordan undgår i så er kanten folder ??? Hvis I forstår hvad jeg mener Der er jo for meget mmf i siderne så og det ser lidt sjusket ud syntes jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

mariamiss6

Det handler nok mest om ikke at få hevet for meget i det, så det ikke trækker sig... og ellers så er det vidst bare at glatte det på lige så forsigtigt.... har nu ikke prøvet at det foldede på en rund kage, men firkantede kager med hjørner kan være et problem synes jeg...

Prøv at glatte oppe fra og ned, og hvis den så folder lidt, så stræk forsigtigt og lansomt i MMF'en så folden ligesom trækkes ned under kagen... dette kræver selvfølgelig at du ikek har rullet MMF'en for tynd... og at den er elastisk....

Anmeld

18. oktober 2009

Helle30

Tålmodighed, forsigtige cirklende glattestrøg med fingrene eller et glatteredskab. Man kan godt modellere folderne lidt sammen (ikke overlappende) selvom fondanten er rullet - så den ligesom trækker sig lidt sammen igen, men det kan godt tage noget tid.

Ved ikke om du forstår, hvad jeg mener. Jeg kan sagtens se de folder for mig - og har også set dem på en rund kage, men de kan altså trylles væk.

Da vi var på kursus i Rødovre, jævnede jeg nok på grundovertrækket i 20 - 25 min.

- Helle

Anmeld

19. oktober 2009

Mikkelmusen

19. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg melder mig i koret

Forsigtighed, snilde, tålmodighed og evt et glatteværktøj

Hiv lidt der, drej lidt der sørg for at være på hele kagen hele tiden. Ikke først glatte den ene side helt færdig, for så går det galt

GLæder mig til at se dit resultat...

Anmeld

19. oktober 2009

eirene

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man laver en kage der er så lige, på alle kanter??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.