Stress og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

422 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. januar 2019

Anonym trådstarter

Kan man få stress når man "bare" er på barsel? Eller er det mon bare søvnmangel der er vel at gøre mig vanvittig? 

Jeg er alene med min datter på 5 måneder. Hun ser sin far, sammen med mig, men han er ikke som sådan en del af vores liv, jeg står altså alene med alt det praktiske. 

Min datter sover meget uroligt om natten, og har alle dage vågnet mindst hver anden time om natten, og er svær at få til at sove igen efter amning. Jeg putter hende kl 21, hun sover ca kl 23, hvor hun har brokket og været urolig den sidste time inden hun endelig falder til ro. Natten igennem er hun vågen mange gange, og står endelig op mellem kl 5 og 6.30. Hun sover så igen om formiddagen, men ofte meget afbrudt, med mindre hun ligger i sin barnevogn der er i bevægelse, så jeg har ikke mulighed for at sove sammen med hende der. 

Udover hende har jeg to drenge på 10 og 12, så der er en del at se til med madpakker, fritidsinteresser osv. 

Jeg har et lille netværk, min familie bor i udlandet og mine veninder har deres egne familier og fuldtidsarbejde. 

Jeg er nu begyndt at få det skidt fysisk, har hovedpine næsten hele tiden, svimmel, og har ondt i hele kroppen, uden jeg har lavet noget. 

Kan det være stress, eller kan man reagere fysisk på længerevarende mangel på søvn? Nogen der har prøvet noget lignende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2019

Anonym

Jeg ved ikke om det er „stress“ men jeg er ikke i tvivl om at det kan komme af at kroppen er overbelastet af konstant behovsudsættelse. Jeg har selv en på et par år og så hver anden uge 4 bonusbørn. Når vi har “ferier” eller samværsuger så er min krop ærlig talt helt ødelagt af manglende søvn og af konstant at være “på”.. plus alle de infektioner de slæber hjem fra skole osv. Det på trods af jeg ikke arbejder til dagligt. Så lider jeg af hovedpine henover flere dage, jeg ser slidt ud og føler mig helt smadret. Det tærrer på kroppen ikke at få sin søvn dog trøster jeg mig med at det nok går over når børnene bliver ældre..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.