Børneopsparing og fælles barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
8 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. december 2018

Anonym trådstarter

Hejsa. 

Vi er en sammenbragt familien med dine og mine børn. Vi har så fået et fælles barn. Jeg har så oprettet en opsparing til alle mine børn inkl den mindste. Jeg sætter hver måned det samme beløb ind på alles opsparinger. Min kærestes børn har også opsparing som deres mor og mon kæreste indbetaler til sammen. Men de får en del mindre ind på deres hver måned end vores datter får. Så hun vil jo ende med at få mere ud end hendes søskende på fars side.. hvad tænker i? Jeg vil jo ikke gøre forskel på hende og mine børn, men samtidig vil der jo være forskel på hendes opsparing og hendes søskendes på fars side. Hvordan griber man det an? Jeg har valgt at det bare er mig ser står for indbetaling på hendes opsparing så hans andre børn ikke ender med at føle at far gør forskel. Jeg synes bAre den er svær for far vil jo også gerne bidrage . 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2018

Babilooo

Jeg ville måske tale med ex’en om at gøre indbetalingerne ens.

Anmeld Citér

30. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Tja jeg forstår godt hvorfor du tænker som du gør. 

Men det er nu engang sådan det er. Du har haft mere mulighed for indbetaling end din kærestes børn - så derfor ender de med mere. 

Dine børn skal jo ikke straffes fordi mors kæreste ikke har økonomi til mere til sine børn, og din kæreste og moren til hans andre børn skal ikke presses op i beløb pga du har råd. 

I, hvert forældrepar, betaler vel hver især hvad I synes er passende og hvad I har råd til - og det forstår jeres børn forhåbentlig når de er 18/21 år. Alle forældrepar har gjort sig tanker om hvilket beløb de har råd til/ hvad de ønsker at give deres børn økonomisk med videre, og det tænker jeg lidt er op til det enkelte forældrepar og er noget privat.  

Derudover er det jo bare super dejligt at alle børn hos jer modtager en børneopsparing - det er der vidst mange der er misundelige på. 

Anmeld Citér

30. december 2018

Møghe

Anonym skriver:

Hejsa. 

Vi er en sammenbragt familien med dine og mine børn. Vi har så fået et fælles barn. Jeg har så oprettet en opsparing til alle mine børn inkl den mindste. Jeg sætter hver måned det samme beløb ind på alles opsparinger. Min kærestes børn har også opsparing som deres mor og mon kæreste indbetaler til sammen. Men de får en del mindre ind på deres hver måned end vores datter får. Så hun vil jo ende med at få mere ud end hendes søskende på fars side.. hvad tænker i? Jeg vil jo ikke gøre forskel på hende og mine børn, men samtidig vil der jo være forskel på hendes opsparing og hendes søskendes på fars side. Hvordan griber man det an? Jeg har valgt at det bare er mig ser står for indbetaling på hendes opsparing så hans andre børn ikke ender med at føle at far gør forskel. Jeg synes bAre den er svær for far vil jo også gerne bidrage . 

Hvad med at børnenes far, indbetaler differencen til sine andre børn, sådan at de sammenlagt får det samme i deres børneopsparing? 

Vi har kun fælles børn, og indbetaler max til dem begge. Dog kom jeg først i gang med opsparingen til den første, da barnet var et år.. Det betyder, at det mindste barn får mere med renter. Det vil jeg regulere med er kontantbeløb til den ældste.

Anmeld Citér

30. december 2018

Anonym

Vi giver halvdelen til min mands datter af hvad vores fælles får 

Anmeld Citér

30. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg forstår din tanke, men sådan er det nu en engsng. Ikke alle forældre har de samme midler, og jeres datters halvsøskende har jo altså "andre forældre" i hvertfald moren . 

Jeg ville bare gøre hvad jeg selv kunne, sådan at hvis i siger at jeres fælles barn får fx 200kr ind i måneden (100 fra hver af jer) , så sætter far 100kr ind til egne børn - at deres mor så ikke har råd til at lægge mere end 50 fx er jo ikke hverken jeres eller jeres børns skyld. I giver det samme.

Medmindre det kun er dine penge der pt bliver taget af til opsparingerne, så ville jeg spørge far om han kunne  sætte samme beløb til sine egne som du giver til dine og jeres fælles. Eller differencen som en anden siger - så det mdr beløb bliver ens. Hvis han altså har økonomi til det, for det er som sagt væsentligt og det er altså ok at vi ikke er ens og ikke kan de samme ting. 

Anmeld Citér

30. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Oddi skriver:

Tja jeg forstår godt hvorfor du tænker som du gør. 

Men det er nu engang sådan det er. Du har haft mere mulighed for indbetaling end din kærestes børn - så derfor ender de med mere. 

Dine børn skal jo ikke straffes fordi mors kæreste ikke har økonomi til mere til sine børn, og din kæreste og moren til hans andre børn skal ikke presses op i beløb pga du har råd. 

I, hvert forældrepar, betaler vel hver især hvad I synes er passende og hvad I har råd til - og det forstår jeres børn forhåbentlig når de er 18/21 år. Alle forældrepar har gjort sig tanker om hvilket beløb de har råd til/ hvad de ønsker at give deres børn økonomisk med videre, og det tænker jeg lidt er op til det enkelte forældrepar og er noget privat.  

Derudover er det jo bare super dejligt at alle børn hos jer modtager en børneopsparing - det er der vidst mange der er misundelige på. 

Præcis! Mine børn har ingen opsparing og det havde jeg heller ikke selv. 

Anmeld Citér

30. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa. 

Altså det er jo bare sådan det er. Og ærligt midt i al det rod med mors/fars / fars kærestes / mors kærestes børn mm. Så tænker jeg egentligt at et par tusinde kroner fra eller til på en børneopsparing er det mindste “problem” 

Anmeld Citér

30. december 2018

sne190810

Fred være med det, ikke alt behøver være dobbelt-op som skilsmissebarn. 

Her har jeg indbetalt til mit særbarn fra fødslen af, og der står pt. 18.500 kr på hendes børneopsparing. Vores fælles barn har endnu ikke en opsparing (hun er 3 år) hehe og min mands to børn har begge en med ca 10.000 kr på hver. 

Jeg kan godt følge dig, men jeg tror nu altså også på det er fint nok at lære børn at der er forskel, og alt ikke er lige, og aldrig blive det. Lige såvel, når jeg skal forklare vores fælles, hvorfor der er nogle i vores familie der har 2x fødselsdage, jul osv. 

Åh, det kære liv i det sammenbragte 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.