D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:
Jeg ved godt, at dette for alle jer, der prøver eller måske har prøvet at få børn uden held, vil lyde meget forkælet og utaknemligt. Men vi er jo alle sammen forskellige steder i livet.
Jeg er kun 21 år, og jeg har lige opdaget to streger på graviditetstesten, efter udebleven mens. Jeg er faktisk helt i panik lige nu. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre 
Hvad gør man i sådan en situation, jeg har jo et eller andet sted overhovedet ikke lyst til at være gravid, så måske det er en dårlig idé at sige det til nogen? Please sig, der er nogen af jer, der har været i samme situation!
Det er ikke en nem situation at stå i overhovedet. - Jeg var 19 år da jeg fik 2 streger på testen, og jeg gik fuldstændig i panik.
For mig hjalp det at snakke om det. Jeg snakkede med min mor (som havde stået i samme situation og valgt abort), med veninder, jeg snakkede med en mor som havde stået i samme situation og valgt barnet til, og jeg snakkede med mødrehjælpen og med min læge. - Og selvfølgelig snakkede jeg også med min daværende kæreste.
Der blev snakket for og imod, fordele og ulemper på kryds og tværs. Efter et par uger var jeg kommet frem til min beslutning om at gennemføre graviditeten. Det var ikke en nem beslutning, og den blev heller ikke mødt med opbakning alle steder fra lige med det samme. Men det var den helt rigtige beslutning for mig. - Ikke at det nødvendigvis er den rigtige beslutning for andre.
Mit råd er; få snakket om det. Snak, snak, snak, indtil du kommer frem til din beslutning. - Og det er ok at tvivle på sin beslutning af og til selvom man inderst inde godt ved at det er det der er rigtigt for en.
Anmeld
Citér