To streger panik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

379 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg ved godt, at dette for alle jer, der prøver eller måske har prøvet at få børn uden held, vil lyde meget forkælet og utaknemligt. Men vi er jo alle sammen forskellige steder i livet.

Jeg er kun 21 år, og jeg har lige opdaget to streger på graviditetstesten, efter udebleven mens. Jeg er faktisk helt i panik lige nu. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre 

Hvad gør man i sådan en situation, jeg har jo et eller andet sted overhovedet ikke lyst til at være gravid, så måske det er en dårlig idé at sige det til nogen? Please sig, der er nogen af jer, der har været i samme situation!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at dette for alle jer, der prøver eller måske har prøvet at få børn uden held, vil lyde meget forkælet og utaknemligt. Men vi er jo alle sammen forskellige steder i livet.

Jeg er kun 21 år, og jeg har lige opdaget to streger på graviditetstesten, efter udebleven mens. Jeg er faktisk helt i panik lige nu. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre 

Hvad gør man i sådan en situation, jeg har jo et eller andet sted overhovedet ikke lyst til at være gravid, så måske det er en dårlig idé at sige det til nogen? Please sig, der er nogen af jer, der har været i samme situation!

Jeg stod samme sted for 5 år siden. Jeg var 27 år og jeg var panisk og ville på ingen måde have barn på det tidspunkt i mit liv. Så jeg ringede til lægen og fik en kirurgisk abort ugen efter. Det eneste tidspunkt jeg tænker over det er i situationer som denne hvor nogen spørger om man har prøvet det samme 

Mange siger man vil foeteyde det resten af livet. Det er i mit tilfælde overhovedet ikke sandt. Jeg har aldrig fortrudt. 

Anmeld Citér

29. december 2018

Imaong

Jeg og min mand smed præventionen da vi var 21 år og 15 måneder efter stod jeg med en positiv test dog havde jeg drømt om det og længtes efter det så længe. 

Men da jeg stod med den græd jeg som pisket af frygt for om det var det rigtige nu for os her og nu. 

En uge efter mistede vi dog og der grad jeg over jeg havde mistet så vi var bare opsat på at blive gravide hurtigt igen. Nogen gange og for nogen skal man virkelig sluge den med de to streger der er hele ens liv der bliver vendt op og ned og man kan ikk gøre et barn om som man kan hvis man har fundet det forkerte job. Det er den største omveldning for er menneske at blive forældre og en del ofring i mange år hvis ikk man er parat 

Anmeld Citér

29. december 2018

ErDuHerIkkeSnart

Kære du

Det er da en super svær situation at stå i, når man slet ikke ønsker det eller ved hvad man skal stille op. Du skal snakke med nogen, så du kan få den støtte og “vejledning” der er brug for. Har du en du kan betro dig til? Forælder... veninde... søster? Derefter skal du mandag morgen ringe til egen læge og bede om en samtale. Det er helt i orden at du meddeler at du er i tvivl om hvad der skal ske, så vil lægen fortælle om mulighederne. Dertil kan du ringe til mødrehjælpen, som også rådgiver i sådanne situationer.

De bedste ønsker herfra - hvad der er det rigtige for dig ved kun du, men hverken abort eller en baby behøver at være jordens undergang og det skal nok løse sig!

Anmeld Citér

29. december 2018

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det er ikke en nem situation at stå i overhovedet. - Jeg var 19 år da jeg fik 2 streger på testen, og jeg gik fuldstændig i panik.

For mig hjalp det at snakke om det. Jeg snakkede med min mor (som havde stået i samme situation og valgt abort), med veninder, jeg snakkede med en mor som havde stået i samme situation og valgt barnet til, og jeg snakkede med mødrehjælpen og med min læge. - Og selvfølgelig snakkede jeg også med min daværende kæreste. 

Der blev snakket for og imod, fordele og ulemper på kryds og tværs. Efter et par uger var jeg kommet frem til min beslutning om at gennemføre graviditeten. Det var ikke en nem beslutning, og den blev heller ikke mødt med opbakning alle steder fra lige med det samme. Men det var den helt rigtige beslutning for mig. - Ikke at det nødvendigvis er den rigtige beslutning for andre. 

Mit råd er; få snakket om det. Snak, snak, snak, indtil du kommer frem til din beslutning. - Og det er ok at tvivle på sin beslutning af og til selvom man inderst inde godt ved at det er det der er rigtigt for en.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.