Genetablering af amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
8 svar
1 synes godt om
28. december 2018

Emma3101

Hej mødre. 

Ved i hvordan man bedst muligt får genetableret amningen? Min datter har stramt læbe og tungebånd og jeg kunne ikke være i mig selv mere, da hun græd og græd ved hver amning. Jeg vidste intet om årsagen før jeg måtte gå over til flaske og det har nu kørt i snart 2 måneder. Hun bliver 5 måneder om lidt. Jeg kan bare græde hver dag når jeg skal give hende flaske. Jeg fik ingen vejledning i at kunne pumpe ud og give hende det og havde ikke råd til en amme vejleder dengang. Nu vil manden ikke have det klippet og han synes jeg burde droppe tanken om amning, da det er for sent. Hun skal snart have mere mad og derfor synes han det er dumt at jeg vil udsætte hende for et klip pga det.

Men er det for sent at få hende til at elske brystet igen? Hun sutter kun yderligt hvis hun får brystet i munden. Har overvejet sns systemet men har indset at jeg nok skal bruge penge på en vejleder alligevel hvis jeg skal have den rigtige hjælp.

Har læst noget med at karbad skulle sætte gang i reflekserne hos baby men da jeg ikke har et karbad er det lidt svært. Ved godt hud mod hud men hun ligger aldrig stille og så kan jeg ikke tvinge hende til at ligge oven på mig. Hvad ellers?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Hop over på ammenet på facebook. Der er god og gratis ammevejledning hver mandag kl 19. I mellemtiden kan du spørge andre mødre på Ammenetværk for børn 0-2 år, også facebook. 

https://www.ammenet.dk/wiki/genetablering-af-amning

Stramt tungebånd kan også have negativ betydning for indtaget af fast føde og for sprogudviklingen; bør din mand måske vide 

Anmeld Citér

28. december 2018

Emma3101

Lea2787 skriver:

Hop over på ammenet på facebook. Der er god og gratis ammevejledning hver mandag kl 19. I mellemtiden kan du spørge andre mødre på Ammenetværk for børn 0-2 år, også facebook. 

https://www.ammenet.dk/wiki/genetablering-af-amning

Stramt tungebånd kan også have negativ betydning for indtaget af fast føde og for sprogudviklingen; bør din mand måske vide 

Tak. Jeg er medlem, men følte ikke lige at der kom svar, så derfor ville jeg prøve her. 

Han er klar over tingene, men mener vi bør se det an, da det ikke er sikkert at hun får problemer. Men han er nok mest bange for at se hende ked af det hver gang der skal laves aftercare. 

Anmeld Citér

28. december 2018

MoarMoar

Min søn fik klippet tungebåndet da han var 7 dage. Far holdt baby og jeg ville så sætte mig på en stol over ved væggen, men inden jeg nåede at  sætte mig, var det blevet klippet. Min søn græd i max 10 sek, og blev en mæt og glad baby bagefter. At få klippet tungebånd er et meget lille indgreb. 

Anmeld Citér

28. december 2018

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det tungebånds klip tager 3 sek. Ig de mærker ingenting! 2 ud af mine tre børn har fået det gjort. Absolut det allerbedste vi hr gjort. Amning blev så meget sjovere 

Anmeld Citér

29. december 2018

Babilooo

Det er et meget lille indgreb så det ville jeg få gjort uanset. 

Jeg ville ikke når hun er 5 måneder forsøge at genetablere en amning - det ernjonhbor de begynder med rigtig grød og mad. Det er for meget at gøre ud af at du er skuffet over ikke at kunne amme. Der er da meget fine mme muligheder - hvorfor græder du hver gang? Havde du bare glædet dig meget til at amme. 

Det er jo også lidt synd for din datter hvis hun oplever hvert måltid som noget tragisk fordi du altid græder mens hun får den. Du skal i hvert fald tænke over dine signaler.

Anmeld Citér

29. december 2018

AnoMor

Min søn fik klippet tungebåndet da han var 7 mdr. Det var så stramt at hans tunge er blevet hjerteformet. Han har taleproblemer idag og er 3,5 år. Han skulle have klippet det langt tidligere. Men d. Skod SP mente som din mand ikke at det var nødvendigt. Jeg trodsede hende dog til sidst og gjorde det. 

Anmeld Citér

29. december 2018

Abracadabra

AnoMor skriver:

Min søn fik klippet tungebåndet da han var 7 mdr. Det var så stramt at hans tunge er blevet hjerteformet. Han har taleproblemer idag og er 3,5 år. Han skulle have klippet det langt tidligere. Men d. Skod SP mente som din mand ikke at det var nødvendigt. Jeg trodsede hende dog til sidst og gjorde det. 

Stramt tungebånd medfører kun i helt ekstreme tilfælde udtalevanskeligheder, så du kan roligt tilgive din sundhedsplejerske.  

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/vaekst-og-udvikling/tale-og-sprogforstyrrelser-hos-boern/

Anmeld Citér

29. december 2018

AnoMor

Abracadabra skriver:

Stramt tungebånd medfører kun i helt ekstreme tilfælde udtalevanskeligheder, så du kan roligt tilgive din sundhedsplejerske.  

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/vaekst-og-udvikling/tale-og-sprogforstyrrelser-hos-boern/

Det var også ekstremt. Hans tunge var delt i to. Og fagfolk siger også at det er skyld i det og sp’eren er fyret grundet flere tilfælde af klager over dårlig vejledning. Så nej hun tilgives ikke 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.