Har jeg eller har jeg ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
2 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. december 2018

Anonym trådstarter

Pco. 

Jeg blev tjekket af gyn her for nylig og han kunne se at jeg havde lidt for mange æggeblære/foliker end jeg skulle, så han mente jeg havde pco..Jeg fik taget blodprøver og fik så svar på fra en anden læge at de var HELT normale, intet forhøjet udover AMH som lå på 94,6. Jeg fik beskeden jeg har ikke pco. Så nu er jeg forvirret. Har jeg pco eller ikke? 

Jeg har regelmæssig cyklus på 30-33 dage, jeg har ægløsning (ifølge test) hver månede på ca 16-17-18 dagen. Jeg har ikke nogle symptomer ellers på pco udover jeg måske er lidt overvægtig og så åbenbart de lidt for mange foliker. Min mand og jeg har prøvet PB i snart 3 år, men gyn sagde tab dig inden vi henviser dig, hvilket jo er en god ide.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. december 2018

Anonym

Pco. 

Jeg blev tjekket af gyn her for nylig og han kunne se at jeg havde lidt for mange æggeblære/foliker end jeg skulle, så han mente jeg havde pco..Jeg fik taget blodprøver og fik så svar på fra en anden læge at de var HELT normale, intet forhøjet udover AMH som lå på 94,6. Jeg fik beskeden jeg har ikke pco. Så nu er jeg forvirret. Har jeg pco eller ikke? 

Jeg har regelmæssig cyklus på 30-33 dage, jeg har ægløsning (ifølge test) hver månede på ca 16-17-18 dagen. Jeg har ikke nogle symptomer ellers på pco udover jeg måske er lidt overvægtig og så åbenbart de lidt for mange foliker. Min mand og jeg har prøvet PB i snart 3 år, men gyn sagde tab dig inden vi henviser dig, hvilket jo er en god ide.. 

AMH er ikke diagnostisk i sig selv, men skal indgå i en helhedsvurdering.

Overvægt, for mange follikler og højt AMH peger i retning af mild PCO (så KISS og motion vil nok være en god id&eacute, men kontakt din gynækolog og få svar og rådgivning.

Anmeld Citér

27. december 2018

Imaong

Jeg synes mange læger ikk ved en disse om pcos endnu min veninde er helt normal vægtig intet hårvækst på den måde pco er beskrevet. 

Hun har dog en del æggeblære og hendes mens kommer kun hver anden månede og vare 3 dage og kan klares med trusseindlæg 

men alle hendes prøver ser helt normale ud men hun prøvede med sin Eks i 3 år intet skete han har nu barn med en anden og hendes nye kæreste har de prøvet i to med en bio lige i starten. 

Hendes læge siger hun ikk har pco og behandling er de ikk klar til endnu. 

Måske du skulle få en anden vurdering man kan godt blive tjekket af fertilitetslæger uden at skulle starte op 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.