Mit barns tænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
10 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. december 2018

Anonym trådstarter

Kære alle

Jeg er desperat. Mit mellemste barn på 4 år, bliver ved med at få huller i tænderne. Han har fået lavet 3 tænder, og har stadig 5 huller... 

Jeg gør alt. Jeg børster morgen og aften meget grundigt med voksen fluor tandpasta.. men hvad kan jeg gøre mere? 

Han får minimal med cola og juice. Han får snoller i weekenden, som de andre i familien. 

Jeg påtænker at begynde på tandtråd. Nogen som har erfaring med det på små børn? Derudover tænker jeg at jeg må begynde at børste morgen, eftermiddag og aften i hverdagene og i weekenderne morgen, middag, eftermiddag og aften. 

Jeg er så desparet, og jeg føler mig som jordens dårligste forældre... 

Hans brødre på 6 og 3 år har ingen huller og de har så flotte tænder i følge tandlægen. Jeg er frustreret. What to do ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2018

Lje

Anonym skriver:

Kære alle

Jeg er desperat. Mit mellemste barn på 4 år, bliver ved med at få huller i tænderne. Han har fået lavet 3 tænder, og har stadig 5 huller... 

Jeg gør alt. Jeg børster morgen og aften meget grundigt med voksen fluor tandpasta.. men hvad kan jeg gøre mere? 

Han får minimal med cola og juice. Han får snoller i weekenden, som de andre i familien. 

Jeg påtænker at begynde på tandtråd. Nogen som har erfaring med det på små børn? Derudover tænker jeg at jeg må begynde at børste morgen, eftermiddag og aften i hverdagene og i weekenderne morgen, middag, eftermiddag og aften. 

Hans brødre på 6 og 3 år har ingen huller og de har så flotte tænder i følge tandlægen. Jeg er frustreret. What to do ?

Øv. Det lyder ikke optimalt. 

Vores tandlæge anbefaler tandtråd fra de er 4 år. Hun siger, at 2 gange grundig tandbørstning med rette tandpasta + tandtråd er den optimale tandhygiejne. 

Umiddelbart ville jeg få råd og vejledning af egen tandlæge i det konkrete tilfælde.

Jeg ved ikke, om det fx kan skade tandkødet hvis du starter et børste-regime op og dit barn skal også mentalt lige kunne følge med hvis det er tandbørstning 4 gange om dagen af en frustreret mor. 

Vh.

Anmeld Citér

21. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Har du fået tjekket om han mangler emalje? Jeg har minimal emalje og blev også ved med at få huller i tænderne som barn, trods god hygiejne og minimal sukker. 

Der er ingenting på mine voksen tænder, men nu ved jeg også at jeg skal være ekstra grundig men det vidste mine forældre jo naturligt ikke da jeg var barn. 

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Har du fået tjekket om han mangler emalje? Jeg har minimal emalje og blev også ved med at få huller i tænderne som barn, trods god hygiejne og minimal sukker. 

Der er ingenting på mine voksen tænder, men nu ved jeg også at jeg skal være ekstra grundig men det vidste mine forældre jo naturligt ikke da jeg var barn. 

Det har tandlægen ikke nævnt noget om. Men jeg vil spørge.  Er simpelthen så ked af det 

Anmeld Citér

21. december 2018

B&J

Min søn er 8år har aldrig haft et hul

da jeg var 8 havde jeg haft de først 11 huller og min mor børstede og plejede mine tænder unden held 

Anmeld Citér

21. december 2018

Skrukskør

Anonym skriver:

Det har tandlægen ikke nævnt noget om. Men jeg vil spørge.  Er simpelthen så ked af det 

Det er ikke normalt med så mange huller allerede nu (som du jo sikkert ved), så jeg finder det yderst kritisabelt at din tandlæge ikke har undersøgt det nærmere og talt med dig om det. Du må fluks tage kontakt til tandlægen igen! 

Anmeld Citér

21. december 2018

L-mor

Anonym skriver:

Kære alle

Får han noget medicin? Nogle former for ADHD medicin ændrer ph værdien i spyttet og kan medføre flere huller.

Anmeld Citér

21. december 2018

Abracadabra

L-mor skriver:

Får han noget medicin? Nogle former for ADHD medicin ændrer ph værdien i spyttet og kan medføre flere huller.

Eller astmamedicin?

Anmeld Citér

21. december 2018

Lilleguldklump

Jeg er “født med svage tænder” og mine børne tænder fik jeg konstant hul i :-) havde altid 2-3 huller

Det er forsvundet nu, og de tog det ikke så seriøst den gang 

Anmeld Citér

21. december 2018

Anonym trådstarter

Han har fået lavet 3 huller, men sidst gik det simpelthen så dårligt... 

Vi har en tid her d. 3/1 til undersøgelse så der vil vi lige spørge ind til det med fejl.. for jeg forstår det ærligt ikke. Jeg mener selv at jeg er god til at børste 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.