Boligstøtte, kontanthjælp, supplering osv hjælp!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. december 2018

Anonym trådstarter

jeg har været på KH de sidste par år og ramt SF Kh loftet som gjorde jeg kun fik 600 kr i boligstøtte selvom jeg var berettiget 3500. 

Nu er jeg kommet i arbejde. Men det er et detilds job og skal derfor have supplererende Kh de første par måneder indtil lønningerne kører normalt. Det er også godkendt. 

Men hvordan nu med min boligstøtte. ? den burde vel stige nu når jeg ikke får så meget udbetalt i Kh som før. Og sker det automatisk eller hvad gør jeg? 

Jeg har prøvet at ringe til dem men den melder optaget og prøv igen senere hele tiden. 

Jeg ved ikke præcis hvad jeg får i supplerende KH eller præcis løn den første måned. 

Jeg er helt forvirret. Så søger slt hjælp ig vejledning jeg kan få  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Jeg kan ikke hjælpe dig lige med det, men kan sige, at det bestemt ikke kører automatisk.. Så du skal virkelig være obs, for du får måske for meget udbetalt hos dem (når nu du får løn), og så skal du betale det tilbage.. Bare så du ved det 

Anmeld Citér

20. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Boligstøtte er ikke afhængig af kontanthjælpen - men din samlede indkomst. Så stiger din samlede indkomst med løn + supplerende kh vil din boligstøtte formentlig falde en smule. 

Anmeld Citér

20. december 2018

solskinsliv

Profilbillede for solskinsliv
Oddi skriver:

Boligstøtte er ikke afhængig af kontanthjælpen - men din samlede indkomst. Så stiger din samlede indkomst med løn + supplerende kh vil din boligstøtte formentlig falde en smule. 

Det er ikke helt rigtigt, når hun kun får supplerende kontanthjælp får hun mindre end fuld kontanthjælp hvilket vil sige at der bliver højere til loftet, dette vil gøre at der er plads til mere boligstøtte. Indkomsten bliver stadig på niveau med kontanthjælp da der kun suppleres op til kontanthjælps satsen. Du skal indsende din lønseddel når du får den, ud fra den beregner kommunen hvor meget du skal have suppleret og hvor meget du kan få i boligsikring.

Anmeld Citér

20. december 2018

Møghe

Med arbejde (med supplerende kontanthjælp) skabes der luft under loftet. Det betyder, at der vil komme mere boligstøtte til udbetaling. Denne del kører automatisk, da der er en direkte kommunikation mellem kommunens udbetalingssystem og udbetaling Danmark. Det er dog vigtigt, at du har givet kommunen besked om, at du har fået arbejde og afleverer lønseddel  til beregning af supplement.

Anmeld Citér

20. december 2018

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres gode svar. 

Fik fat i dem inden de lukkede og fik det forklarer. Så der er styr på det nu.  

Og svaret var præcis som Møghe også skriver. 

Så jeg afventer blot at modtage mon lønseddel så den kan afleveres til kommunen. Det bliver desværre nok bare først i det nye år da de har sidste dag i morgen inden juleferien. Men boligstøtten fortalte samtidig at jeg vil få med tilbagevirkende kraft til marts. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.