Børnechecken spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

976 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. december 2018

Anonym trådstarter

Nu når den nye regel omkring børnechecken træder i kraft fra 1. April og man skal dele med faren. 

Er der så nogen der ved hvordan det er med ekstra tilskudet? Jeg får forhøjet fordi jeg er enlig. Men det er min ex ikke. Får jeg så stadig tilskudet eller forsvinder det ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu når den nye regel omkring børnechecken træder i kraft fra 1. April og man skal dele med faren. 

Er der så nogen der ved hvordan det er med ekstra tilskudet? Jeg får forhøjet fordi jeg er enlig. Men det er min ex ikke. Får jeg så stadig tilskudet eller forsvinder det ?

Børnecheck er det "børnepenge" du mener og har ikke hørt noget om den nye lov 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Børnecheck er det "børnepenge" du mener og har ikke hørt noget om den nye lov 

Han det er børnepengene jeg mener  

pr 1/4 skal alle forældre der er skilt/gået fra hinanden som har 6/8 eller 7/7 ordning dele børnechecken 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Han det er børnepengene jeg mener  

pr 1/4 skal alle forældre der er skilt/gået fra hinanden som har 6/8 eller 7/7 ordning dele børnechecken 

Årh ok det er gået min næse helt forbi  men fair nok så slipper jeg os for at skal sørge for alting her 

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Årh ok det er gået min næse helt forbi  men fair nok så slipper jeg os for at skal sørge for alting her 

Hvis i har 7/7 eller 6/8 nu. Så skal du da i forvejen ikke sørger for alt ting? 

Vi har 7/7 og far sørger for alt selv. Det eneste jeg sørger for er overtøj, fodtøj og institution og evt fritidsinteresser hvis der var nogen. men han betaler heller ikke børnepenge hver måned da det ikke er obligatorisk når man har 6/8 eller 7/7 

Anmeld Citér

18. december 2018

Mortil2drenge<3

Er der ikke noget med det stadig gælder hvis man bor sammen også? Og trådte det ikke først i kræft i 2020

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Mortil2drenge<3 skriver:

Er der ikke noget med det stadig gælder hvis man bor sammen også? Og trådte det ikke først i kræft i 2020

Årh det ved jeg ikke. Men tænker at hvis man vor sammen så er der vel ligemeget hvem der får den 

jeg læste forleden der var 1/4 2019 i en anden tråd om børnechecken herinde  

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Mortil2drenge<3 skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/mor-og-far-skal-dele-boernechecken-efter-skilsmissen

her er linket. Datoen står nederst.  Men synes ikke der fortæller om ekstra tilskudet  

Anmeld Citér

18. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg fandt mit svar  

Anmeld Citér

18. december 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg fandt mit svar  

Dit svar? Hvad mener du?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.