Opstart på mini piller- mens smerter og endotrmios

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

202 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg er startet på mini piller for 3 uger siden, ved min mens 1 første dag som foreskrevet. 

Min læge mente at jeg skulle forsøge på mini piller her 1 års tid efter fødsel. Før graviditet tog jeg p piller, uden pause, som beh for Min endotrimiose. Jeg var meget skeptisk, da der ikke er noget som indikere at jeg ikke må få p piller igen, det sagde min læge også selv, men mente at mini piller bare er bedre fordi der er mindre bivirkninger. Hun vidste ikke noget om beh./symptom lindring af endo..

Det var lidt for historie..

Nu har jeg som sagt taget dem i 3 uger, og den seneste uge har jeg bare haft så mange mens lignende smerter! Det går i min lænd og ned i mit ene ben, samt meget morgen i underlivet. Dertil har jeg den ledeste kvalme.. 

Er der nogen som også har oplevet disse "bivirkninger" i starten og gik det væk?

Evt nogle med endo som har været/er på mini piller? Virker det godt nok for jer? 

- jeg har i øvrigt tænkt mig at tage en g test imorgen tidlig, bare for at udelukke at det ikke er en graviditet der giver mig disse ubehag.. Det tror jeg dog ikke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2018

MilsenTwist

Jeg har fået mini-piller i 3 år. De første måneder havde jeg også mens smerter som du beskriver og jeg pletblødte i tide og utide.

jeg fik min mens ca. Hver anden måned og jeg blødte ikke særlige meget eller særlig længe det første år.

efter det første år, får jeg kun min mens ca. 2 gange om året.

jeg kan stadig godt opleve mens smerter en gang imellem.

jeg får dem dog ikke på grund af endometriose.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.