Julefrokost og barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
11 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2018

Anonym trådstarter

Jeg er på barsel og har været det hele 2018, og skal tilbage på job i februar 2019. Men jeg har ikke været inviteret med til julefrokosten på jobbet? Jeg havde tænkt de nok ikke holdt julefrokost i år, sidste år var det kun halvdelen der deltog. Jeg har besøgt mit arbejde to gange i november, i starten af min barsel var jeg ikke så god til at besøge dem. 

Jeg har det meget underligt med ikke at have været inviteret med. Jeg havde planer om at besøge mit arbejde inden jul og ønske glædelig jul, men det har jeg ikke mere? 

Er det mig som er forkert på den? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er på barsel og har været det hele 2018, og skal tilbage på job i februar 2019. Men jeg har ikke været inviteret med til julefrokosten på jobbet? Jeg havde tænkt de nok ikke holdt julefrokost i år, sidste år var det kun halvdelen der deltog. Jeg har besøgt mit arbejde to gange i november, i starten af min barsel var jeg ikke så god til at besøge dem. 

Jeg har det meget underligt med ikke at have været inviteret med. Jeg havde planer om at besøge mit arbejde inden jul og ønske glædelig jul, men det har jeg ikke mere? 

Nogle virksomheder inviterer barslene medarbejdere med, andre gør ikke. 

Hvad er normen i din virksomhed?

Anmeld Citér

6. december 2018

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Nogle virksomheder inviterer barslene medarbejdere med, andre gør ikke. 

Hvad er normen i din virksomhed?

Jeg er oftenlig ansat og har været det i tre år. Der er ikke nogen af mine kollegaer som har været på barsel imens jeg har været ansat, så jeg ved ikke hvad der er normalt. 

Anmeld Citér

6. december 2018

JD

Jeg er også på barsel, og blev inviteret med til vores julefrokost, julehyggedage og den store firma fest. Er kommunelt ansat. Forstår godt du synes det er underligt ikke at blive inviteret. Jeg havde selv været ked af at gå glip af de fælles arrangementer. 

Anmeld Citér

6. december 2018

Anonym

Jeg er også offentligt ansat. 

Da jeg havde barsel sidste år blev jeg ikke inviteret med. hos os skal man selv tilmelde sig. Vi laver hvert år et fest udvalg, også skal de planlægge årets julefrokost også bliver der hængt en seddel op med info og tilmelding i vores mødelokale. 

Det synes jeg ikke du skal være skuffet over

Anmeld Citér

6. december 2018

serinasmor

Anonym skriver:

Jeg er oftenlig ansat og har været det i tre år. Der er ikke nogen af mine kollegaer som har været på barsel imens jeg har været ansat, så jeg ved ikke hvad der er normalt. 

Så ville jeg bare spørge din leder om du må komme med - måske har de ikke tænkt over det

Anmeld Citér

6. december 2018

Lje

Anonym skriver:

Jeg er i en virksomhed med 500 ansatte. Vi inviterer altid alle til større sociale arrangementer. Dels sørger HR for det og dels sørger vi kollegaer for det. 

Jeg ville da bare skrive til min chef "Jeg tænker på, at komme ind med en kage og sige god jul - hvornår passer det? I øvrigt vil jeg høre om julefrokosten også er for ansatte på barsel - jeg trænger til at svinge dansefoden og have en pæn kjole på"-agtigt. Lidt humor og så tage initiativet selv. 

Nogle arbejdspladser vil ikke trænge sig på og alt muligt andet. Hvis det er en arbejdsplads, du er glad for og glæder sig til at komme tilbage til, så tænk 'pyt' om den manglende invitation og byd dig selv til .

Vh.

Anmeld Citér

6. december 2018

A38

Jeg ville bare spørge din leder om du måtte komme med. Jeg er pt på barsel og modtog invitationen til julefrokost på min arbejdsmail, som jeg af gode grunde ikke tjekker  Jeg skrev til en kollega, som jeg også ses privat med, og hørte om der var julefrokost i år og hvordan jeg kunne tilmelde mig. Ingen havde tænkt på at invitere til julefrokost via andre kanaler end arbejdsmailen.

Anmeld Citér

7. december 2018

Mamalou

Jeg er også offentlig ansat, og hos os bliver de barslende inviteret med til de arrangementer der er. Det kan være en forglemmelse, særligt hvis det ikke er en afd hvor der ikke har været mange på barsel. Det er selvfølgelig en lidt sølle undskyldning, men hvis jeg var dig ville jeg stikke hovedet forbi og spørge om jeg måtte kunne med alternativt gå til en kollega og bede om “hjælp” af den vej. Uanset hvad du beslutter dog for, så synes jeg stadig du skal tage forbi og sige god jul

Anmeld Citér

8. december 2018

Anonym trådstarter

Min chef ringede fredag formiddag og inviterede mig med til julefrokost næste weekend. De var kommet til at tænke på jeg ikke læste min arbejdsmail  

Så nu kan jeg komme ud og svinge danseskoene og hygge med mine kollegaer. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.