Anonym skriver:
Jeg er på barsel og har været det hele 2018, og skal tilbage på job i februar 2019. Men jeg har ikke været inviteret med til julefrokosten på jobbet? Jeg havde tænkt de nok ikke holdt julefrokost i år, sidste år var det kun halvdelen der deltog. Jeg har besøgt mit arbejde to gange i november, i starten af min barsel var jeg ikke så god til at besøge dem.
Jeg har det meget underligt med ikke at have været inviteret med. Jeg havde planer om at besøge mit arbejde inden jul og ønske glædelig jul, men det har jeg ikke mere?
Er det mig som er forkert på den?
Jeg er i en virksomhed med 500 ansatte. Vi inviterer altid alle til større sociale arrangementer. Dels sørger HR for det og dels sørger vi kollegaer for det.
Jeg ville da bare skrive til min chef "Jeg tænker på, at komme ind med en kage og sige god jul - hvornår passer det? I øvrigt vil jeg høre om julefrokosten også er for ansatte på barsel - jeg trænger til at svinge dansefoden og have en pæn kjole på"-agtigt. Lidt humor og så tage initiativet selv.
Nogle arbejdspladser vil ikke trænge sig på og alt muligt andet. Hvis det er en arbejdsplads, du er glad for og glæder sig til at komme tilbage til, så tænk 'pyt' om den manglende invitation og byd dig selv til
.
Vh.
Anmeld
Citér