Hvornår skal jeg tage en graviditets test???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

276 visninger
6 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2018

Anonym trådstarter

Hej 

Vi prøver at blive gravide vi har en baby på 9 mdr og jeg ammer stadig lidt, og har ikke fået mens endnu. 

Hvornår skal jeg tage en test, når jeg ikke får mens?

Håber i forstår mit spørgsmål

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej 

Vi prøver at blive gravide vi har en baby på 9 mdr og jeg ammer stadig lidt, og har ikke fået mens endnu. 

Hvornår skal jeg tage en test, når jeg ikke får mens?

Håber i forstår mit spørgsmål

Når du ikke haft mens endnu overhovedet så kender man jo ikke din cyklus. Så du bliver nok nødt til at bruge ÆL teste så du ved hvornår og om du overhovedet får ÆL også tage G test 2-3 uger efter ÆL. 

Jeg fik ikke ÆL før 1 år efter min fødsel fordi jeg delvist ammede 

Anmeld Citér

3. december 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Når du ikke haft mens endnu overhovedet så kender man jo ikke din cyklus. Så du bliver nok nødt til at bruge ÆL teste så du ved hvornår og om du overhovedet får ÆL også tage G test 2-3 uger efter ÆL. 

Jeg fik ikke ÆL før 1 år efter min fødsel fordi jeg delvist ammede 

Det er eddermanemig en dyr løsning!! Og absolut meningsløs. 

Hvad med bare at teste for graviditet hver søndag indtil positiv test eller menstruation? 

Anmeld Citér

3. december 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Det er eddermanemig en dyr løsning!! Og absolut meningsløs. 

Hvad med bare at teste for graviditet hver søndag indtil positiv test eller menstruation? 

Du behøver ikke citerer mig. Du kan citerer ts med den løsning du finder bedst. Jeg har citeret med den måde jeg ville gøre. 

Anmeld Citér

3. december 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså man kan sige, sandsynligheden for at du bliver gravid når du ikke har fået mens endnu ( og derved ikke ægløsning) er lille. Ingen ved om din første ægløsning kommer om 2 dage eller 6 måneder. 

Hvis jeg var dig ville jeg nok tage en graviditetstest hver 2.-4. uge indtil testen bliver positiv eller du får din mens og bedre kan beregne testdag. 

Anmeld Citér

3. december 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville bare bruge prævention hvis i ikke ønsker en graviditet lige nu. Og hvis du så alligevel skulle få en følelse i kroppen, kan du altid teste.

Hvis i gerne vil have en baby mere ville jeg bare knalde og så teste hver 14 dag eller når du synes din krop fortæller dig noget. 

Anmeld Citér

3. december 2018

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Jeg testede bare, da jeg fik fornemmelsen af, at der var noget i gærde . Nåede aldrig at få mens mellem nr 1 og 2 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.