Jalousi er en grim ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

742 visninger
9 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2018

Anonym trådstarter

Ja som overskriften siger, så føler jeg mig som verdens dårligste menneske! Har netop fået nyheden at én i familien er gravid ved et uheld! 

Min første tanke er at jeg er SÅ misundelse og trist fordi vi har prøvet længe uden resultat! 

Det er klart jeg er glad på hendes vegne men misundelsen overskygger lige nu  broken heart

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja som overskriften siger, så føler jeg mig som verdens dårligste menneske! Har netop fået nyheden at én i familien er gravid ved et uheld! 

Min første tanke er at jeg er SÅ misundelse og trist fordi vi har prøvet længe uden resultat! 

Det er klart jeg er glad på hendes vegne men misundelsen overskygger lige nu  broken heart

Det er måde naturligt og i orden at være misundelig. Så længe du ikke viser det overfor hende. 

Men dine følelser har du uden tvivl lov til at have uden nogen skal se ned på det 

Anmeld Citér

29. november 2018

Tommelise

Du er ikke et dårligt menneske.

Dine følelser er helt naturlige. Det handler jo ikke om, at du ikke under andre et barn, men at du også gerne vil være gravid.

Jeg tror egentlig bare, at du skal anerkende, at følelserne er der. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar 

Det er rart at høre det er okay med de følelser 

Jeg kunne selvfølgelig aldrig drømme om at vise det over for hende. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg havde det på samme måde, da en veninde annoncerede hendes graviditet, og vi selv havde forsøgt. Jeg kunne faktisk ikke holde tårerne tilbage, og fortalte hende ærligt, at jeg var rigtig glad på deres vegne, men ked af det og bange for, om jeg aldrig selv ville blive gravid. Vi fik en god krammer og alt var godt. Man må gerne være misundelig så længe man opfører sig ordentligt 

Anmeld Citér

29. november 2018

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Jeg havde det på samme måde, da en veninde annoncerede hendes graviditet, og vi selv havde forsøgt. Jeg kunne faktisk ikke holde tårerne tilbage, og fortalte hende ærligt, at jeg var rigtig glad på deres vegne, men ked af det og bange for, om jeg aldrig selv ville blive gravid. Vi fik en god krammer og alt var godt. Man må gerne være misundelig så længe man opfører sig ordentligt 

Det er nemlig lige præcis den følelse man får. Angsten for det aldrig skal lykkedes for en selv.

Sammentidigt med man glæder sig på deres vegne 

Anmeld Citér

29. november 2018

kajs1512

Ugh jeg kender det 

Anmeld Citér

29. november 2018

esioul

min søster har fået to børn mens vi har prøvet. Hun var så glad for at det lykkedes dem, men hun var så ked af at skulle dele nyheden med mig. Fordi hun forstå min sorg, frustrationer og lign. 

Jeg trak mig fra hende i et stykke tid. Ikke fordi jeg ikke ville hende, men fordi jeg havde brug for at tænke på mig selv. Hun havde en stor forståelse. 

jeg valgte at være åben og sætte ord på mine følelser. også så hun forstod hvorfor jeg tænkte og følte som jeg gjorde. 

Anmeld Citér

29. november 2018

Mortilah

Hvis det var mig ville jeg sagtens kunne rumme at det gjorde dig misundelig. Det er for mig fuldt forståeligt!

Anmeld Citér

29. november 2018

Ena

Jeg forstår sørme godt, at det er frygtelig svært at se på at andre bliver gravide, når det ikke lykkes for en selv. Og det synes jeg også, du kan være ærlig omkring. Jeg har haft nemt ved at blive gravid, og har sagtens kunne rumme og forstå mine veninders sorg over at se på det, imens de selv kæmpede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.