Nogen der er/har været sygemeldt m/bækkensmerter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

760 visninger
4 svar
1 synes godt om
29. november 2018

LuLy08

Er der nogen der har været sygemeldt “bare” med bækkensmerter og ikke decideret bækkenløsning? 

Jeg har været sygemeldt 4 ud af 5 hverdage denne uge fordi jeg har ondt i de to bagerste led i bækkenet. Lægen mener ikke det er bækkenløsning fordi jeg ikke har smerter i leddet foran. 

Men uanset hvad så har jeg et meget fysisk arbejde (supermarked) og får ondt efter bare en time med mine almindelige arbejdsopgaver. Planen er, at jeg kommer ned i tid næste uge og udelukkende får kontor-opgaver. Hvis det fungerer tænker jeg at få lægen til at sygemelde mig på deltid. Så min arbejdsplads jo kan få noget refusion. 

Men min læge har indtil videre bagateliseret det lidt synes jeg og bare anbefalet kiropraktor. Overvejer at få en anden læges syn på det OG få en anden læge til at lave en evt sygemelding. Men ved ikke om en læge vil gå med til det når man “bare” har ondt.. hvad tænker I? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2018

Miti's mama

Find en anden læge. Jeg gik til min læge ca 2 timer efter det 'snappede' på det foreste led, og hun blev forarget over at jeg havde ventet så længe.

Få en anden vurdering

Anmeld Citér

29. november 2018

MEF

En sygemelding starter ikke med en lægeerklæring. Den starter med at DU vurderer at du ikke kan varetage dit job pga graviditets komplikationer. Du kan så, i samarbejde med din arbejdsgiver, forsøge at afdække om der er nogen arbejdsopgaver du kan varetage eller om du måske har brug for en deltids sygemelding i første omgang. Først når din arbejdsplads beder om refusion, er der brug for en lægeerklæring. Her forestiller jeg mig ikke at det gør nogen forskel om det hedder bækkensmerter eller bækkenløsning, så længe dig og din arbejdsplads er kommet frem til at du ikke kan varetage dit job pga smerterne... 

Jeg håber det giver mening?

jeg har været sygemeldt med bækkenløsning flere måneder af min graviditet og har fået lavet 2 lægeerklæringer. De er begge blevet udfylde i samarbejde med min læge, for de må jo bare tro på at det passer, når man siger at man har for ondt til at arbejde.

Anmeld Citér

29. november 2018

LuLy08

MEF skriver:

En sygemelding starter ikke med en lægeerklæring. Den starter med at DU vurderer at du ikke kan varetage dit job pga graviditets komplikationer. Du kan så, i samarbejde med din arbejdsgiver, forsøge at afdække om der er nogen arbejdsopgaver du kan varetage eller om du måske har brug for en deltids sygemelding i første omgang. Først når din arbejdsplads beder om refusion, er der brug for en lægeerklæring. Her forestiller jeg mig ikke at det gør nogen forskel om det hedder bækkensmerter eller bækkenløsning, så længe dig og din arbejdsplads er kommet frem til at du ikke kan varetage dit job pga smerterne... 

Jeg håber det giver mening?

jeg har været sygemeldt med bækkenløsning flere måneder af min graviditet og har fået lavet 2 lægeerklæringer. De er begge blevet udfylde i samarbejde med min læge, for de må jo bare tro på at det passer, når man siger at man har for ondt til at arbejde.

Ja, jeg har lige researchet lidt og er kommet frem til præcis det du skriver. Min chef og jeg har aftalt at jeg får nogle andre arbejdsopgaver og på nedsat tid i næste uge. Og hvis det fungerer så er det jo det jeg siger til lægen. Så min chef kan få refusion. Så ja, hvis min chef og jeg ligesom er indforstået med at jeg er delvist syg så går jeg ikke ud fra at lægen siger det imod?

Anmeld Citér

29. november 2018

LuLy08

Miti's mama skriver:

Find en anden læge. Jeg gik til min læge ca 2 timer efter det 'snappede' på det foreste led, og hun blev forarget over at jeg havde ventet så længe.

Få en anden vurdering

Ja, tror også jeg finder en anden læge at gå til fremover når det drejer sig om min graviditet og sygemelding.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.