Ørevoks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.900 visninger
7 svar
0 synes godt om
18. oktober 2009

malou

Jeg synes tit jeg skal rense Victor´s øre... er det normalt for sådan nogle små størrelser??

knus malou

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg renser ikke Nikoline´s ører.... tør simpelthen ikke, så jeg gør det med en finger svøbt i en stofble, så får kjeg alt voksen væk....

Anmeld

18. oktober 2009

Misjelle

Jeg renser også min søns med et håndklæde eller en stofble næsten hver dag, synes virkelig også han har meget .

Anmeld

18. oktober 2009

malou

ka-ri-na skriver:

jeg renser ikke Nikoline´s ører.... tør simpelthen ikke, så jeg gør det med en finger svøbt i en stofble, så får kjeg alt voksen væk....

jeg bruger også bare en vaskeklud oftes men ellers er der jo de der sikkerheds ørepinde fra matas... de er lette og bruge... men er det normalt at de små tit har ørevoks... jeg fjerner det.. og vupti 2-3 dage efter er det der igen

knus malou

Anmeld

18. oktober 2009

6800

Min niece har også utrolig meget ørevoks, hendes forældre har fået afvide af lægen, at det er et godt tegn, fa hun derfor vil få svært ved at få mellemøresbetændelse....det betyder bare hendes øre er gode til at rense sig selv...

Anmeld

18. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

jeg ved ikke om det er normalt.... men jeg tører også hver 2. dag og der kommer en pæn klat....

malou skriver:

jeg bruger også bare en vaskeklud oftes men ellers er der jo de der sikkerheds ørepinde fra matas... de er lette og bruge... men er det normalt at de små tit har ørevoks... jeg fjerner det.. og vupti 2-3 dage efter er det der igen

knus malou

Anmeld

18. oktober 2009

Misjelle

Jeg tror egentlig det er meget forskelligt fra barn til barn. Snakkede på et tidspunkt om det i mødregruppen og der var vi 2 ud af 6, der havde bebser med masser af ørevoks. Så mon ikke vores børn er helt normale .

Anmeld

6. august 2010

MoniqueMadsen

Husk, nu at der findes vatpinde til børn. De er "børnesikrede" - dvs. de kan ikke komme ind i øret, men tager bare kanten. Mange børn har meget ørevoks. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/oerevoks.htm er ørevoks en god ting, da det beskytter øret. I det hele taget skal man lade være med at bruge almindelige vatpinde og stikke dem ind i øret, da de bare skubber ørevoks endnu længere ind i øret, så det i hvert fald ikke kommer ud igen. Vær glad for at dit barn producerer meget ørevoks. Det er nærmest et sundhedstegn - dit barn får ikke nemt mellemørebetændelse og andre infektioner i øret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.