Kan man få lov og blive sat igang før termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

879 visninger
6 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. november 2018

Anonym trådstarter

Hej alle sammen, jeg ved at blive sindsyg tror jeg? 

Jeg er nu i uge 36 og har termin lige om lidt og jeg har simpelhen de værste plukveer man kunne tænke sig til, jeg har ondt i ryggen og lænden og jeg konstant utilpas og jeg synes bestemt ikke det sjovt længere. 

Er der nogen af jer der ved om man kan snakke med jordemoder om at blive sat igang før tid grundet voldsomme plukveer? 

Jeg kan ikke holde tanken ud om at gå sådan her de sidste 3-4 uger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2018

koeapabshicar

Du får ikke lov til at blive sat igang før tid medmindre der er noget galt med baby eller lign. Desværre. Det er super hårdt sidst i graviditeten. Det er meningen så man bliver klar til at få baby ud :-) 

Anmeld Citér

27. november 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Haha det lød som mig .. Jeg var også ved at blive idiot, da jeg både havde vanvittige plukveer, almindelige veer (i en måned), havde udvidet mig og muligvis svangerskabsforgiftning.. 

Alligevel måtte jeg få tilladelse til at blive sat i gang, når jeg var 41+3.. De ville ikke sætte mig i gang før, men det endte med, at jeg sad og tudede hos lægen, og hun så fik tilladelse til at sætte mig i gang.. Gik dog i gang af mig selv nogle timer før..

Men nej du får ikke lov til at blive sat i gang, bare fordi du er træt af det desværre.. Men bare rolig.. Når først du har født, så vil du nyde, at du (måske) gik tiden ud, da din baby kan så meget mere og er så meget stærkere, end en baby, der er født for tidligt 

Anmeld Citér

27. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Man bliver kun sat igang hvis det er til fare for mor eller barn at blive i maven. 

Du kan også tænke sådan - hvad vil du helst?

3-4 uger mere gravid eller 

tilbringe 3-4 uger på neonatal med et for tidlig født barn der kan have en masse alvorlige efterfølger? 

Det er monster hårdt den sidste måned, helt vildt. De sætter dig ikke igang pga plukveer - det er helt normalt og ufarligt på det her tidspunkt, det er kroppen der gør klar til fødsel 

Få manden til at forkæle dig de næste par uger og hold ambitionsniveauet nede - det er okay at bo på sofaen 

Anmeld Citér

27. november 2018

God-mor

Anonym skriver:

Hej alle sammen, jeg ved at blive sindsyg tror jeg? 

Jeg er nu i uge 36 og har termin lige om lidt og jeg har simpelhen de værste plukveer man kunne tænke sig til, jeg har ondt i ryggen og lænden og jeg konstant utilpas og jeg synes bestemt ikke det sjovt længere. 

Er der nogen af jer der ved om man kan snakke med jordemoder om at blive sat igang før tid grundet voldsomme plukveer? 

Jeg kan ikke holde tanken ud om at gå sådan her de sidste 3-4 uger 

Det er desværre helt normalt og ikke en god grund til at blive sat i gang. Det er bedre både for dig og baby, at det starter naturligt. 

Anmeld Citér

27. november 2018

Anonym

Jeg havde kapeltunnel syndrom i min højre arm de sidste 2 måneder af graviditeten. (Som jeg stadig har faktisk - bare meget mindre nu)

Den sidste måned føltes det, som om min arm blev revet af hver nat i flere timer. Jeg havde mange plukveer og så meget vand i kroppen, at jeg var dårlig. (Jeg havde ikke graviditetssukkersyge). Jeg havde højt blodtryk også og dermed var jeg konstant dårlig.

MEN mit barn havde det fint i maven. Ikke engang stresset under den 26 timers lange fødsel og 6 sugekopper... så hun havde/var ikke påvirket trods min meget dårlige tilstand. 

jeg fik ikke lov til at blive sat i gang, på trods af at jeg var i et smertehelevde flere timer hver nat. Jeg vil hellere føde end at have det igen. 

Men jeg gik til 41+2 også blev jeg sat i gang.

min krop var da også så udmattet, at jeg besvimede undervejs under fødslen. 

Du må desværre våben dig med en masse tålmodighed. Og tænke på, at dit barn har det godt og har det bedre af at blive i varmen lidt endnu :-) det er snart overstået! 

Anmeld Citér

27. november 2018

Janet1989

Jeg er 40+1 i dag og har lige været ved jordemoder i dag, og jeg er dælme også besværet efterhånden og spurgte om jeg kunne blive sat i gang snart - det vil de IKKE medmindre baby kommer over 4300 g(min vejer 4000 g nu) og er henvist til endnu en scanning i næste uge, fordi baby springer kurven for symfysemål - og kun hvis de skønner baby til over 42-4300 g, vil de overveje at sætte mig i gang .. 

Der er ikke meget andet at gøre, end at klemme ballerne sammen i den sidste tid :/ 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.