Spørgsmål ang stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er du mere eller mindre stresset efter familieforøgelse?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

964 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2018

Anonym trådstarter

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2018

Anonym trådstarter

I må meget gerne uddybe jeres svar 

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg fik konstateret stres i foråret. 

Men det skyldes ikke familieforøgelsen. Men er kommet efter den. Så har alligevel stemt ja 

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym trådstarter

https://www.onlineundersoegelse.dk/s/bb63a26

Anmeld Citér

22. november 2018

Babilooo

Ja.. jeg tror de fleste oplever et øget Press. Både økonomisk, psykisk, logistisk osv. Man tilsidesætter egne behov og er “på” meget i starten. Det er bestemt ikke afslappende at gave børn. De giver en meget - mens et er benhård til tider. Der bliver også fra institutionerne stille krav - samtaler, lektier osv

Hvorfor spørger du..?

tror du at børn ikke skaber stress..?

Anmeld Citér

22. november 2018

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Ja.. jeg tror de fleste oplever et øget Press. Både økonomisk, psykisk, logistisk osv. Man tilsidesætter egne behov og er “på” meget i starten. Det er bestemt ikke afslappende at gave børn. De giver en meget - mens et er benhård til tider. Der bliver også fra institutionerne stille krav - samtaler, lektier osv

Hvorfor spørger du..?

tror du at børn ikke skaber stress..?

Jo, det er til en opgave i psykologi 

Anmeld Citér

22. november 2018

Soonmom

Jeg bliver stresset når der er ting der gør mig nervøs. 

Efter jeg har fået børn hviler jeg meget mere i mig selv og derved mindre stresset  

Anmeld Citér

22. november 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Har svaret ja, men det er nok mere et både og

ja fordi der pludselig er mange flere ting, som skal gå op i en højere enhed nu der er flere hvis planer skal koordineres og legeaftaler osv.

der er også mindre tid og måske overskud til en selv.

på den anden side, så tvinger børnene mig til at gå hjem fra arbejde kl 16 og ikke arbejde videre før om aftenen, det har nok også lært mig at blive bedre til at acceptere at nu er tingene gode nok selvom de ikke er perfekte og på den måde sørger de måske for at jeg ikke går ned med stress på samme måde, som jeg ellers godt kunne have set mig selv gøre uden.

Anmeld Citér

22. november 2018

Mort3

Er jeg blevet mere stresset, nej. Var heller ikke stresset inden. 

Har jeg fået mere travlt og meget mere på programmet ja. Min hverdag er meget mere planlagt, struktureret og forudsigelig, men ikke stresset. 

Jeg har ikke svaret på spørgsmålet, da jeg ikke synes, det er nuanceret nok, og ikke kan stå alene. Tror der skal bruges et andet ord end stress eller anden formulering. Måske jeg også ligger noget andet i ordet stresset og stress end der menes i spørgsmålet? 

Anmeld Citér

23. november 2018

lineog4

Jeg bruger begrebet stress på en helt anden måde. Stress er for mig en sygelig tilstand, hvor niveauet af kortisol er forhøjet i en for lang periode. Så nej jeg blev ikke stresset af at få børn, jeg har aldrig haft stress og håber heller ikke jeg får det.

jeg har haft pressede perioder, og det er klart at perioder med for lidt og ikke mindst afbrudt søvn gav et ekstra pres. Men det er intet af regne for nu, hvor der er tre aktive børn, et arbejde jeg gerne vil have succes i, studier, fremtidsplaner og og og....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.