Fra mørk til blond

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

623 visninger
6 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. november 2018

mmerle

Dette henvender sig til jer, der har erfaring eller viden indenfor hår og hårfarve.

Sagen er den, at jeg oprindeligt er blond, men det seneste hår har farvet mit hår mørkt med hjemmefarve og hele balladen, og lige nu er det temmelig katastrofalt, med grundlæggende mørkt hår, men med helt mørke striber, mere lyse striber og røde/orange toner over det hele = virkelig ikke for kønt 

Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig, at det blev lidt lysere. Ikke blondt, men mere ovre i en mørkeblond med grålige nuancer fremfor røde.

Men jeg tør dårligt nok give mig i kast med mere, især fordi jeg ved, det er et helvede at gå fra mørk til lysere, og at det vel er endnu mere besværligt når ens hår har så mange forskellige nuancer...

Anyone med bare det mindste lille tip?! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2018

Rosa-Sophia

Har været der Jeg gik til frisøren og fik lavet lyse striber med 3 måneders mellemrum. Der gik et lille års tid inden jeg var helt tilfreds igen  

Anmeld Citér

19. november 2018

Babilooo

Det er mange gange prisen for hjemmearbejde desværre. Jeg vil klart anbefale at du går til en uddannet frisør som kan redde det - gør set bliver mere ødelagt. At få gode resultater med hjemmefarvwr er ikke altid nemt. De er også meget kradse og ødelægger håret mere.

Anmeld Citér

19. november 2018

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg ville også gå til en frisør, da hjemmelavede lyse striber i mørkt hår godt kan ende i endnu flere mærkelige hår farver.

Frisøren kan trække de gamle hårfarver ud, så de er et neutralt grundlag - også kan du starte lidt på en frisk.

Anmeld Citér

19. november 2018

Anonym

mmerle skriver:

Dette henvender sig til jer, der har erfaring eller viden indenfor hår og hårfarve.

Sagen er den, at jeg oprindeligt er blond, men det seneste hår har farvet mit hår mørkt med hjemmefarve og hele balladen, og lige nu er det temmelig katastrofalt, med grundlæggende mørkt hår, men med helt mørke striber, mere lyse striber og røde/orange toner over det hele = virkelig ikke for kønt 

Nu kunne jeg egentlig godt tænke mig, at det blev lidt lysere. Ikke blondt, men mere ovre i en mørkeblond med grålige nuancer fremfor røde.

Men jeg tør dårligt nok give mig i kast med mere, især fordi jeg ved, det er et helvede at gå fra mørk til lysere, og at det vel er endnu mere besværligt når ens hår har så mange forskellige nuancer...

Anyone med bare det mindste lille tip?! 

En tur til frisøren og få trukket hårfarven ud. 

Hår ksn kun modtage et vist mængde hårfarve. Dvs dine mærke længder nu vil højst sandsynligt ikke tage i mod noget lyst. 

Så du vil kun ødelægge det mere.  

Anmeld Citér

19. november 2018

biniek

Jeg har prøvet dette 2 gange  man lærer jo ikke første gange  eller jeg gjorde ikke 

Først prøvede jeg at fjerne farven far håret hos en frisør, det kunne min hårbund ikke tåle og så blev vi nød til at stoppe midt i processen 

Så stribede vi hos frisør hver 3 månede som en ovenfor forslog  og ja det tog ca 4 gange 

Den anden gang farvede jeg det mørkt igen og klippede det meste af så jeg havde kort hår og los min naturlige hårfarve vokse ud  det tog også ca 1 år  nu har jeg naturligt hår 

Anmeld Citér

20. november 2018

Nel

Man kan købe et produkt som trækker hårfarve ud https://www.matas.dk/haar-styling/haarfarve?brand=COLORB4

Jeg har brugt det engang for nogle år siden og det gav rimelig gode resultater. Hvis du har farvet håret mange gange, er det ikke helt til at sige hvad resultater bliver. Men hvis du vil prøve noget selv, inden du går til en frisør, så kan jeg hvert fald anbefale det. Jeg oplevede ikke at mit hår blev skadet af det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.