Fradrag af børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.424 visninger
21 svar
35 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. november 2018

Anonym trådstarter

Kan jeg få fradrag for de penge jeg betaler for min mands børnebidrag? Jeg forsørger pt min mand og han har ingen indtægt og derfor betaler jeg er fast månedligt beløb til hans barns mor - ved I om kan jeg få fradrag af dem?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Kan jeg få fradrag for de penge jeg betaler for min mands børnebidrag? Jeg forsørger pt min mand og han har ingen indtægt og derfor betaler jeg er fast månedligt beløb til hans barns mor - ved I om kan jeg få fradrag af dem?

Det kan du ikke, der står, at der ydes fradrag til "dine børn" - og det kræver et slægtsforhold.

Det er din mands eget valg ikke at have en indtægt, og hvis man ikke kan betale, så kan det offentlige overtage betalingen, hvor din mands gæld så blot vokser måned for måned. Men det er jeres valg, at du betaler, og det skal I jo ikke tjene penge på.

Anmeld Citér

15. november 2018

Skouboe

Hvis I er gift, kan du få hans fradrag, jeg tænker også at det gælder børnepenge. Ring og spørg SKAT ��

Anmeld Citér

15. november 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Skouboe skriver:

Hvis I er gift, kan du få hans fradrag, jeg tænker også at det gælder børnepenge. Ring og spørg SKAT ��

Det er kun personfradraget og visse negative kapitalindkomster, der kan overføres mellem ægtefæller. Andre fradrag som f.eks. børnebidrag, kørsel osv. kan ikke overføres.

https://familieadvokaten.dk/emner/512.html

Anmeld Citér

15. november 2018

1518

Anonym skriver:

Det kan du ikke, der står, at der ydes fradrag til "dine børn" - og det kræver et slægtsforhold.

Det er din mands eget valg ikke at have en indtægt, og hvis man ikke kan betale, så kan det offentlige overtage betalingen, hvor din mands gæld så blot vokser måned for måned. Men det er jeres valg, at du betaler, og det skal I jo ikke tjene penge på.

Jeg synes da, det er prisværdigt, at TS betaler sin mands børnebidrag! Det er de færreste, der havde valgt at gøre det - de havde valgt at lade os andre betale i stedet. Så jeg synes egentlig, det er fuldstændig åndssvagt, at TS ikke kan få fradrag for børnepengene - om det går til ham eller hende er sgu da ét fedt.

Anmeld Citér

15. november 2018

Anonym

Jeg synes da, det er prisværdigt, at TS betaler sin mands børnebidrag! Det er de færreste, der havde valgt at gøre det - de havde valgt at lade os andre betale i stedet. Så jeg synes egentlig, det er fuldstændig åndssvagt, at TS ikke kan få fradrag for børnepengene - om det går til ham eller hende er sgu da ét fedt.

Det er på ingen måde prisværdigt.

Han skal svare den gæld, han har "skabt", det vil sige forsørge de børn, han har sat i verden (forsørgerpligt), det gør han ikke, når andre betaler regningen, og hvis de går fra hinanden, så har hun tabt pengene.

- og ja, samfundet lægger pengene ud for ham, men han kommer til at betale på et eller andet tidspunkt.

Anmeld Citér

15. november 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Har man overvejet inden man svare på sådan et indlæg, at måske TS mand ikke selv har valgt at være uden indtægt... ?

Måske man skal lade være med at være forudindtaget, når TS faktisk ikke har skrevet noget om, hvorfor manden er uden indtægt

Anmeld Citér

15. november 2018

sne190810

Anonym skriver:

Det er på ingen måde prisværdigt.

Han skal svare den gæld, han har "skabt", det vil sige forsørge de børn, han har sat i verden (forsørgerpligt), det gør han ikke, når andre betaler regningen, og hvis de går fra hinanden, så har hun tabt pengene.

- og ja, samfundet lægger pengene ud for ham, men han kommer til at betale på et eller andet tidspunkt.

Årh, hold da op.. som om man forsørger et barn, ved at betale sølle 1300kr om måneden! Kærlighed, omsorg og naturlig interesse er også en måde man kan forsørge sit barn på, og hvis man er et sted i sit liv, hvor det hele er kørt ud på et sidespor rent økonomisk, vil jeg da håbe ens omgivelserne netop har den forståelse og mulighed for at hjælpe, så ingen lider ‘nød’. 

Du skriver, at hun decideret har tabt pengene, hvis de går fra hinanden. Hvorfor overhoved måle et forhold af i penge på den måde? 

Jeg syntes det er en mærkværdig måde at tænke forældreskab på, du snakker om TS kæreste, som om han har fraskrevet selv alt ansvar og vil stikke af fra det hele. 

Anmeld Citér

15. november 2018

Janet1989

Fedt du vil betale for ham - men ærligt, lav et gældsbrev omkring det. Det er penge som han skulle have betalt for et barn HAN har lavet med en anden kvinde. 

Du kan ikke få fradrag for det, men hvis din mand evt går fra dig, så er pengene tabt. 

Har han slet ingen indtægt? Kontanthjælp, SU eller noget som helst? Og hvorfor har han ikke det? 

Jeg havde nok ikke betalt men så måtte han selv finde ud af hvad han gjorde - evt et deltidsjob , det er jo ikke meget han skulle arbejde om ugen, for at tjene de 1300 ind  

Anmeld Citér

15. november 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Janet1989 skriver:

Fedt du vil betale for ham - men ærligt, lav et gældsbrev omkring det. Det er penge som han skulle have betalt for et barn HAN har lavet med en anden kvinde. 

Du kan ikke få fradrag for det, men hvis din mand evt går fra dig, så er pengene tabt. 

Har han slet ingen indtægt? Kontanthjælp, SU eller noget som helst? Og hvorfor har han ikke det? 

Jeg havde nok ikke betalt men så måtte han selv finde ud af hvad han gjorde - evt et deltidsjob , det er jo ikke meget han skulle arbejde om ugen, for at tjene de 1300 ind  

Hvis de er gift og han er blevet arbejdsløs, så er der vel ingen penge at komme efter nogen steder. Så må han jo så skaffe sig et arbejde, men historien melder så ikke noget om det er så lige til for ham.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.