Hvornår læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.225 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. november 2018

Anonym trådstarter

Min datter på 1 år har feber, er snottet og er nu begyndt at hoste meget. Det er sådan en kriller hoste.

Hun er ikke slat men selvfølgelig ret pylret og træt. Vil ikke rigtig drikke men gerne spise lidt.

Har ikke rigtig prøvet hun har været syg før. Så mit spørgsmål er, bør jeg ringe til lægen? Tænker mest pga hendes hoste. Ved jo godt at børn bliver snotteee og får feber engang i mellem.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2018

moar34

Jeg ville ikke ringe til lægen. Kommer der feber vil jeg stadig vente et par dage og ellers vurdere hendes almentilstand. 

Anmeld Citér

12. november 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Altså her i vintersæson bliver de fleste børn syge. Så nej, feber et par dage med hoste og snot er ingen grund til at ringe til lægen. Hun må selvfølgelig ikke blive slatten og sådan. Fint nok hun ikke spiser så meget men det er vigtigt hun får væske - så ned med saftevand, juice osv. 

Og er der ikke udsigt til bedring efter et par dage kan du konsultere lægen - men ellers er det helt normalt at blive syg på den her årstid og især børn. 

Anmeld Citér

12. november 2018

300515

Tænker ikke lægen kan/vil gøre noget ved det - det lyder som en helt almindelig og temmelig mild forkølelse. Så nej, jeg ville ikke kontakte lægen, med mindre hun bliver helt slatten. Sørg for væske, hvis hun ikke vil drikke saft, vand, mælk, juice, så giv nogle vandis i løbet af dagen eller andet mad med masser af væske i - evt suppe.

Anmeld Citér

12. november 2018

ili_kat

Jeg ville vente med at kontakte lægen til der evt. er noget feber inde over. Ellers lyder det nemlig som en forkølelse, som skal kureres med en masse mad, væske og søvn 

Anmeld Citér

12. november 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Ville kontakte lægen vis feberen kom op på 40. 

Mit barn ikke vil drikke 

Vis jeg kan høre væse lyde når det trækker vejert. 

Eller vis jeg var udtryk. 

Man skal ikke være navøs for at kontakte lægen hellere en gang for meget 

Lægen skal nok sige om det er nødvendigt at blive set på eller ej 

Anmeld Citér

13. november 2018

Mullemee

Husk at hvis dit barn får falsk strubehoste og pludselig ikke kan trække vejret, skal du ringe 112. 

Dit barn skal drikke, det er vigtigt, at det ikke dehydrerer. Væske er vigtigere end mad. Hvis hun ikke drikker, vil jeg kontakte egen læge.

God bedring med hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.