Forsømt ældre - hvad kan jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
3 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2018

Anonym trådstarter

Hvis man har kendskab til en forsømt, invalid ældre, som bliver nangelfuldt passet af sin ægtefælle, hvad kan man så gøre som pårørende?

Det drejer sig om min mormor og der er ingen andre i familien der gør noget, selvom vi alle synes at min morfar ikke tager sig ordentligt af hende.

Jan man lave en underretning, ligesom på børn? Eller noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2018

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
Anonym skriver:

Hvis man har kendskab til en forsømt, invalid ældre, som bliver nangelfuldt passet af sin ægtefælle, hvad kan man så gøre som pårørende?

Det drejer sig om min mormor og der er ingen andre i familien der gør noget, selvom vi alle synes at min morfar ikke tager sig ordentligt af hende.

I kan jo starte med at hjælpe din morfar, komme lidt oftere på besøg, lave lidt nem mad til fryseren til dem.

Ellers kan i jo sammen med din morfar tage kontakt til kommunen og få en dialog igang om der evt. kunne komme noget hjemmehjælp på. 

Anmeld Citér

7. november 2018

Anonym trådstarter

2skønnebørn skriver:

I kan jo starte med at hjælpe din morfar, komme lidt oftere på besøg, lave lidt nem mad til fryseren til dem.

Ellers kan i jo sammen med din morfar tage kontakt til kommunen og få en dialog igang om der evt. kunne komme noget hjemmehjælp på. 

Vi er der hver dag på skift, så han faktisk kun er alene når vi er på arbejde og når vi sover. Vi har prøvet at lave mad og sådan, men det smider han bare ud. Han vil ikke tage imod hjælp fra kommunen og vi har snakket med ham om det, men han vil ikke høre på os. Vi gør ALT hvad vi kan for at hjælpe. Jeg har i flere tilfælde måtte tilsidesætte mit arbejde for at kunne hjælpe til, når han har været syg - da jeg er den der har "nemmest" ved at få fri.

Anmeld Citér

7. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvad ligger der i "Han tager sig ikke ordentligt af hende" ?? 

Jeg synes at du skal kontakte tilhøre kommunen. 

De kan hjælpe med viden og information om hvad de kan tilbyde. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.