Søger råd om job i hjemmeplejen. (ufag)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

458 visninger
5 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. november 2018

Anonym trådstarter

Jeg er lige blevet ansat idag i hjemmeplejen og har første dag (med intro selvfølgelig) onsdag i næste uge.

Må indrømme jeg er mega nervøs allerede. Jeg har tidligere læst til sygeplejerske men det er par år siden jeg stoppede denne (var nået et stykke over halvvejs).

Jeg kommer til at arbejde som aftenvagt men hvad kan jeg forvente at komme ud i som aftenvagt i hjemmeplejen ? Er der en række med patienter vi skal ud til eller er det når borgerne ringer vi rykker ud? 

Alle råd til opstarten her tages imod med kyshånd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2018

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Jeg er lige blevet ansat idag i hjemmeplejen og har første dag (med intro selvfølgelig) onsdag i næste uge.

Må indrømme jeg er mega nervøs allerede. Jeg har tidligere læst til sygeplejerske men det er par år siden jeg stoppede denne (var nået et stykke over halvvejs).

Jeg kommer til at arbejde som aftenvagt men hvad kan jeg forvente at komme ud i som aftenvagt i hjemmeplejen ? Er der en række med patienter vi skal ud til eller er det når borgerne ringer vi rykker ud? 

Du kan forvente begge dele. Altså du får en køreliste du skal følge, og derudover skal der reageres på nødkald mv. 

Hjælpen der skal ydes,kan jo være alt fra tilsyn,medicin givning, aftensmad, hjælp ved sengetid,lejring, osv osv - men det ved du fra din påbegyndte uddannelse. 

Og tillykke med jobbet forresten

Anmeld Citér

6. november 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vidste ikke at de ansatte ufaglærte. Er det noget nyt ?  

Anmeld Citér

6. november 2018

AlwaysAno

Du får en køreliste men der kan også forekomme nødkald. 

Aftenopgaverne vil primært være medicin, mad og at få borgerne lagt i seng. 

Anmeld Citér

6. november 2018

Millemor1

Jeg kører som ufaglært i hjemmeplejen som aftenvagt, og du vil få en køreliste når du møder ind, derudover kan der komme nødkald. 

det jeg laver mest er at give medicin, varme aftensmad, bleskift / toilethjælp, også ellers nattøj og hjælpe i seng / lifte i seng. 

Anmeld Citér

6. november 2018

Hectar

Anonym skriver:

Jeg vidste ikke at de ansatte ufaglærte. Er det noget nyt ?  

Det gør langt de fleste kommuner. Der er blot forskel på hvad man man må og hvad man gør alligevel, grundet de urimelige arbejdsbetingelser.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.