Ang. faderskabssag ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

741 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. oktober 2009

Sees

Er der nogle der kender til reglerne, efter en faderskabssag ?
Er det rigtigt, at når han har skrevet under, så får man automatisk fælles forældremyndighed ?
Og nu hvor jeg har fået børnepenge fra kommunen, så skylder han jo kommunen de penge, jeg har fået, når sagen er afsluttet - Skal jeg fortage mig noget, i forhold til hans gæld ?

Ville være glad for så meget info så muligt .. Er nemlig lidt rundforvirret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

ang. fælles forældremyndighed skulle den være god nok

ja han skylder kommunen og eftersom du har fået dine penge er det nu en sag mellem kommunen og ham

NoOne skriver:

Er der nogle der kender til reglerne, efter en faderskabssag ?
Er det rigtigt, at når han har skrevet under, så får man automatisk fælles forældremyndighed ?
Og nu hvor jeg har fået børnepenge fra kommunen, så skylder han jo kommunen de penge, jeg har fået, når sagen er afsluttet - Skal jeg fortage mig noget, i forhold til hans gæld ?

Ville være glad for så meget info så muligt .. Er nemlig lidt rundforvirret

Anmeld

17. oktober 2009

N&J

Det kommer an på hvad han skriver under på g om I har boet sammen indenfor de sidste 6 mdr (mener det er 6), hvis det er efter dna testen at han skriver under på at han acceptere at han er barnets far, og I ikke har boet sammen, så får du den, er det derimod ansvarserklæringen, så får begge fælles.. mener jeg.. mht pengene så overførte Tue bare pengene til mig hver mdr, så det går ikke over nogen instanser, det er vist kun hvis han ikke betaler at du skal den vej om...

Håber der er nogen andre der er lidt mere inden i det som også svarer.. min skrev jo bare under og overførte pengene..

Knuz fra Jane

Anmeld

17. oktober 2009

Sees

ka-ri-na skriver:

ang. fælles forældremyndighed skulle den være god nok

ja han skylder kommunen og eftersom du har fået dine penge er det nu en sag mellem kommunen og ham

Det vil sige at jeg skal igennem hele møllen med at søge forældremyndigheden, efter sådan en kamp med faderskabssagen ?
Det var da skide irriterende !!!

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

NoOne skriver:

Det vil sige at jeg skal igennem hele møllen med at søge forældremyndigheden, efter sådan en kamp med faderskabssagen ?
Det var da skide irriterende !!!

jo men han er ikke int. i at være far?

ja sådan er reglerne....

Anmeld

17. oktober 2009

Sees

Nikitas mor skriver:

Det kommer an på hvad han skriver under på g om I har boet sammen indenfor de sidste 6 mdr (mener det er 6), hvis det er efter dna testen at han skriver under på at han acceptere at han er barnets far, og I ikke har boet sammen, så får du den, er det derimod ansvarserklæringen, så får begge fælles.. mener jeg.. mht pengene så overførte Tue bare pengene til mig hver mdr, så det går ikke over nogen instanser, det er vist kun hvis han ikke betaler at du skal den vej om...

Håber der er nogen andre der er lidt mere inden i det som også svarer.. min skrev jo bare under og overførte pengene..

Knuz fra Jane

Vi flyttede fra hinanden i dec. '08, og vi har ikke snakket sammen siden feb. '09 - Hans valg !
Synes det er skide irriterende hvis v for fælles forældremyndighed, for han har ALDRIG set sin søn, og han har ALDRIG vist interesse for ham, og hvorfor skal han så være med til at bestemme en hel masse ? - Hvorfor skal jeg spørge ham om lov til at tage vores søn med på ferie, når han alligevel ikke aner hvem jeg snakker om, når jeg siger 'hans søn' ?

Anmeld

17. oktober 2009

Sees

ka-ri-na skriver:

jo men han er ikke int. i at være far?

ja sådan er reglerne....

Nej, han har aldrig set vores søn, eller vist interesse for ham, trods utallige anbefalede breve, mails osv.
Brevene fik jeg bare retur - uåbnet - og de mails jeg sendte, har jeg aldrig fået svar på.
Og nu føler jeg ligesom at jeg har gjort mit, til at han skulle få interesse i sin søn.

Anmeld

17. oktober 2009

Ni-ko-li-ne

NoOne skriver:

Nej, han har aldrig set vores søn, eller vist interesse for ham, trods utallige anbefalede breve, mails osv.
Brevene fik jeg bare retur - uåbnet - og de mails jeg sendte, har jeg aldrig fået svar på.
Og nu føler jeg ligesom at jeg har gjort mit, til at han skulle få interesse i sin søn.

så skal du bare se at få det undersøgt.... han fortjener ham ikke

Anmeld

17. oktober 2009

N&J

men hvad er det så han har skrevet under på??? ansvarserklæringen eller at han er far til barnet???

Er det det sidste får han ikke automatisk fælles forældremyndighed, men skal søge om den, og idet han ikke har vist nogen interesse for ham.. så er du måske heldig..

Anmeld

17. oktober 2009

N&J

Det står her:

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=19

men det er desværre de sidste 10 mdr. inden barnet blev født..

men måske kan du få ham til at give dig forældremyndigheden, prøv og spørg statsforvaltningen, de må kunne råde dig, men sagsbehandler derinde var super sød og gjorde virkelig lidt ekstra for at jeg kunne komme igennem faderskabssagen lidt hurtigere..

Knuz fra Jane

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.