Psykisk vold, samvær og kaos!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

682 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg står i en rigtig kedelig situation jeg ikke kan se mig ud af 

Min ex og jeg har haft et meget turbulent forhold de seneste halve år. Han har ofte været sur på mig uden grund, snakket grimt til mig og været voldsom og truende overfor mig, dog ikke fysisk. Han er meget dominerende og kritisk og vil gerne bestemme, og bliver nemt irriteret på mig og nedladende. 

Vi fik en lille pige for snart 4 måneder siden. For et par måneder siden valgte jeg at vi ikke skulle være kærester mere, da jeg ikke havde overskud både til hende, mine to børn fra et tidligere forhold og hans opførsel. Vi har aldrig boet sammen. 

Vi har så skulle finde ud af hvordan vi gør med samvær med hans datter. I starten var han hos os meget, men han opførte sig ofte ikke pænt overfor mig. Jeg har ikke turdet sige fra, da han altid kom med trusler som skræmte mig. 

Nu har jeg vristet mig fri af ham, sådan da. Jeg har sagt han ikke skal komme i mit hjem, efter han igen havde råbt og skreget ad mig og gjort vores lille pige ked af det. Jeg tør ikke være alene med ham mere, og vi mødes nu 2 gange om ugen på et neutralt sted. 

Men jeg er så bange, jeg får ondt i maven hver gang vi skal ses. Det har vi kun gjort 2 gange indtil videre. Han skriver stadig til mig og ringer, men det handler altid om hvad han mener han har krav på og aldrig om vores piges behov. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham helt ud af mit system så jeg ikke skal gå og være ked af det og bange hver dag. Er bange for han bare kommer ud, han har tiltvunget sig adgang til mit hus før. 

Vi skal til møde i statsforvaltningen om 3 uger, konfliktmægling. Men han har skrevet en masse ting til dem som ikke passer, blandt andet at jeg er fysisk voldelig overfor ham og at jeg er skizofren. 

Jeg har snakket med mødrehjælpen som har tilbudt mig psykolog, men der er en måneds ventetid. Imens jeg venter føler jeg jeg er ved at gå i stykker, og venter bare på han skal gå over stregen når vi mødes. 

Min sagsbehandler ved også besked, men hun kunne ikke gøre andet end at anbefale mig mødrehjælpen.

Jeg er bange for statsforvaltningen ikke tror på mig, men på ham, det er jo påstand mod påstand og mange ting kan jeg ikke bevise. Jeg er bange for de tildeler ham samvær, og jeg bare skal se til hvordan han ødelægger både mig og vores lille pige med hans opførsel. 

Nogen herinde der har stået i noget lignende og kan give mig et godt råd? Eller som bare har en ide til hvordan jeg kommer videre? Jeg er desperat og kan ikke holde tanken ud om at mit liv skal fortsætte sådan her, bare fordi jeg valgte at få et barn med den helt forkerte 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2018

Janet1989

Altså, uanset hvor meget du kæmper imod, så får han en eller anden form for samvær - medmindre  at der er beviser for at han ødelægger jeres barn/voldelig overfor barn..

udover det, så rådfør dig med en god advokat - evt findes der også diverse hjælpe organisationer, som kan tilbyde dig hjælp og rådgivning. 

Held og lykke.

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min ex og jeg har haft et meget turbulent forhold de seneste halve år. Han har ofte været sur på mig uden grund, snakket grimt til mig og været voldsom og truende overfor mig, dog ikke fysisk. Han er meget dominerende og kritisk og vil gerne bestemme, og bliver nemt irriteret på mig og nedladende. 

Vi fik en lille pige for snart 4 måneder siden. For et par måneder siden valgte jeg at vi ikke skulle være kærester mere, da jeg ikke havde overskud både til hende, mine to børn fra et tidligere forhold og hans opførsel. Vi har aldrig boet sammen. 

Vi har så skulle finde ud af hvordan vi gør med samvær med hans datter. I starten var han hos os meget, men han opførte sig ofte ikke pænt overfor mig. Jeg har ikke turdet sige fra, da han altid kom med trusler som skræmte mig. 

Nu har jeg vristet mig fri af ham, sådan da. Jeg har sagt han ikke skal komme i mit hjem, efter han igen havde råbt og skreget ad mig og gjort vores lille pige ked af det. Jeg tør ikke være alene med ham mere, og vi mødes nu 2 gange om ugen på et neutralt sted. 

Men jeg er så bange, jeg får ondt i maven hver gang vi skal ses. Det har vi kun gjort 2 gange indtil videre. Han skriver stadig til mig og ringer, men det handler altid om hvad han mener han har krav på og aldrig om vores piges behov. 

Jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham helt ud af mit system så jeg ikke skal gå og være ked af det og bange hver dag. Er bange for han bare kommer ud, han har tiltvunget sig adgang til mit hus før. 

Vi skal til møde i statsforvaltningen om 3 uger, konfliktmægling. Men han har skrevet en masse ting til dem som ikke passer, blandt andet at jeg er fysisk voldelig overfor ham og at jeg er skizofren. 

Jeg har snakket med mødrehjælpen som har tilbudt mig psykolog, men der er en måneds ventetid. Imens jeg venter føler jeg jeg er ved at gå i stykker, og venter bare på han skal gå over stregen når vi mødes. 

Min sagsbehandler ved også besked, men hun kunne ikke gøre andet end at anbefale mig mødrehjælpen.

Jeg er bange for statsforvaltningen ikke tror på mig, men på ham, det er jo påstand mod påstand og mange ting kan jeg ikke bevise. Jeg er bange for de tildeler ham samvær, og jeg bare skal se til hvordan han ødelægger både mig og vores lille pige med hans opførsel. 

Nogen herinde der har stået i noget lignende og kan give mig et godt råd? Eller som bare har en ide til hvordan jeg kommer videre? Jeg er desperat og kan ikke holde tanken ud om at mit liv skal fortsætte sådan her, bare fordi jeg valgte at få et barn med den helt forkerte 

Hvilken statsforvaltning hører I under? 

Min mand er børnesagkyndig ved statsforvaltningen og tager sig netop af disse sager. Jeg kan forhøre mig om hvad praksis omkring samvær med så lille et barn er. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Altså, uanset hvor meget du kæmper imod, så får han en eller anden form for samvær - medmindre  at der er beviser for at han ødelægger jeres barn/voldelig overfor barn..

udover det, så rådfør dig med en god advokat - evt findes der også diverse hjælpe organisationer, som kan tilbyde dig hjælp og rådgivning. 

Held og lykke.

Tak, må have fat i en advokat ��

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvilken statsforvaltning hører I under? 

Min mand er børnesagkyndig ved statsforvaltningen og tager sig netop af disse sager. Jeg kan forhøre mig om hvad praksis omkring samvær med så lille et barn er. 

Tak, meget gerne. Jeg bor i Nordjylland. 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

ErDuHerIkkeSnart

Dokumentér, dokumentér, dokumentér! Gem alle skriftlige henvendelser fra ham, hvor han taler grimt, truer dig, osv. Hold din egen sti fuldstændig ren. Du svarer på intet af hans svineri, og giver udelukkende de oplysninger, der er nødvendige ift. jeres datter.

Når du er nødt til at se ham i forbindelse med samværd, tager du “et vidne” med - én du er tryg ved, og som giver ro. Vedkommende blander sig ikke i noget (med mindre noget er farligt selvfølgelig) men bevidner senere alle eventuelle trusler, tilsvininger, osv. Skriv ned, vær konkret: Dato, tid, sted, hændelse, osv.

Og så holder du ud. Der er få uger til, selvom det er et helvede. Men det skal overleves. Og ja, han får samværd - med mindre han beviseligt skader barnet. Men SF ser forhåbentlig igennem hans tilsvininger og tomme trusler, så du får den hjælpe du har behov. Han virker både ustabil og utroværdig - og hans manipulations preller forhåbentlig af 

Tag i mod fra Mødrehjælpen også, trods ventetiden.

Der er ikke andet at gøre. Du skal formentlig samarbejde med manden i en eller anden form de næste 18 år. It sucks, men han er dit barns far. Alt der bedste herfra! 

Anmeld Citér

30. oktober 2018

MorTil3+

Skaf en advokat, og få advokaten til at få gennemtrumfet at de skal lave en børnesagkyndig undersøgelse, det er en dyr undersøgelse så det er ikke altid de gør det. Fik selv barn med en psykopat så har været det hele igennem i SF, heldigvis for min datter og jeg fik han af vide at han ikke må kontakte os igen og at han ikke er egnet som far. Men det tog halvandet år med møder og retssager osv.

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Som du selv skriver, er det påstand mod påstand i statsforvaltningen, så hvorfor skulle de tro mere på din ex end på dig omkring hans anklager?

Jeg har absolut ingen erfaring på dette område, men jeg tænker, at det er mere skadeligt for din ex end gavnende, hvis han virkelig har skrevet til statsforvaltningen, at du er skizofren. Medmindre din ex er psykolog, har hanjo ablsout intet belæg for at kunne lave en sådan diagnose, så for mig ville en sådan påstand netop vise, at han bare vil skabe ballade og komme med ubegrundede beskyldninger for at skade dig.

Som andre skriver, så ses der kun på, hvordan din ex er i forhold til jeres barn, så jeg ville heller ikke frygte hans påstand om, at du skulle være voldelig over for ham, selv hvis det var sandt. Når det ikke skader din ex's muligheder for samvær, at han udøver psykisk vold, ville det heller ikke skade dine muligheder i forhold til jeres barn, hvis du var fysisk voldelig over for din ex.

Anmeld Citér

30. oktober 2018

Snoopy77

Du kan få gratis juridisk rådgivning i Mødrehjælpen, anonymt. Det har jeg fået en enkelt gang inden et møde i statsforvaltningen. 

Held og lykke med det hele 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.