Brystsmerter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.182 visninger
9 svar
5 synes godt om
28. oktober 2018

MD66

Hej, vores søn på 6 år har de sidste par dage klaget over smerter i brystet og når vi spørger hvor det gør ondt siger han “i hjertet” og når han får ondt får han også høj puls og hiver han efter vejret...???? Nogen der kan hjælp os på vej, jeg har overvejet at ringe til vores læge imorgen, det skal lige siges at da vores søn blev født var der mislyde fra hans hjerte som godt nok forsvandt efter nogle dage. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

anna111

Profilbillede for anna111

Vis dit 6 årig barn klager over brystsmerter og hiver efter vejret ringer du selvfølgelig til din læge og vis det er weekend ringer man selvfølgelig til vagtlægen. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Janet1989

Ærligt, man kan kalde mig hønemor, men når det er brystsmerter , så havde jeg ringet til vagtlægen for længe siden. De kan rådføre dig om i skal komme ind eller ej ...

Anmeld Citér

28. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
MD66 skriver:

Hej, vores søn på 6 år har de sidste par dage klaget over smerter i brystet og når vi spørger hvor det gør ondt siger han “i hjertet” og når han får ondt får han også høj puls og hiver han efter vejret...???? Nogen der kan hjælp os på vej, jeg har overvejet at ringe til vores læge imorgen, det skal lige siges at da vores søn blev født var der mislyde fra hans hjerte som godt nok forsvandt efter nogle dage. 

Tja hvis du selv har brystsmerter, høj puls og hiver efter vejret?
Hvad ville du selv gøre? Lade det være eller få det tjekket?

Få ham tjekket, heller en gang for meget. Så han ikke går og har ondt og har svært ved at trække vejret.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Mortilah

MD66 skriver:

Det skader ihvertfald ikke lige at runde lægen og få dem til at lytte på ham du skal på ingen måde have det skidt med at ringe til lægen eller tage til vagtlægen. Det er jo ikke en snotnæse eller en splint i fingeren. Du aner jo reelt ikke hvorfor han beklager sig over de smerter. Der må lægen hjælpe jer videre.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Abracadabra

BAE skriver:

Tja hvis du selv har brystsmerter, høj puls og hiver efter vejret?
Hvad ville du selv gøre? Lade det være eller få det tjekket?

Få ham tjekket, heller en gang for meget. Så han ikke går og har ondt og har svært ved at trække vejret.

Men brystsmerter og åndenød hos en VOKSEN betyder immervæk også noget andet end hos et barn. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Mamacita til 2 piger

MD66 skriver:

Min datter har en hjertefejl. Brystsmerter og åndenød er en indikator på at vi skal komme ind asap. Så jeg var kørt for længst.. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Abracadabra skriver:

Men brystsmerter og åndenød hos en VOKSEN betyder immervæk også noget andet end hos et barn. 

Det er jo ikke det jeg siger.

Jeg siger hvis hun oplevede de smerter, ville hun så ringe til lægen? 
Jeg ville, og så ville jeg selvfølgelig også gøre det, med mit barn. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Abracadabra

BAE skriver:

Det er jo ikke det jeg siger.

Jeg siger hvis hun oplevede de smerter, ville hun så ringe til lægen? 
Jeg ville, og så ville jeg selvfølgelig også gøre det, med mit barn. 

Men brystsmerter og åndenød hos en voksen skal i mange tilfælde medføre 1-1-2, hvor de symptomer hos børn er noget mere fredelige. 

Man skal kigge på sit barn, er man bekymret, kontakter man fagpersonale. 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Abracadabra skriver:

Men brystsmerter og åndenød hos en voksen skal i mange tilfælde medføre 1-1-2, hvor de symptomer hos børn er noget mere fredelige. 

Man skal kigge på sit barn, er man bekymret, kontakter man fagpersonale. 

Hvis man spørg herinde, er man nok nervøs.

Og jeg er sådan set lige glad med er der er forskel.
Hvis mit barn klager over brystsmerter og åndenød(første gang)  vil jeg ringe og snakke med en læge. Og ja det kan godt være at det er en mindre ting, men lige når det kommer til helbred, så vil jeg hellere høre en læge end at lade det gå væk af sig selv. (Og nej jeg er ikke en der ringer til lægen hele tiden) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.