Min søns (6 år) numse klør

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2018

Ccamilla

Profilbillede for Ccamilla
Så er min barsel officielt slut - og ferien begynder :)

Mener faktisk man kan købe nogen piller mod børneorm uden recept - prøv at google det, er 99% sikker på, at man kan få dem i håndkøb på apoteket ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Min søn er 6 år. Hans numse klør helt vildt. Det er ikke til, at holde ud for ham. Han kan ikke sove om aftenen og han vågner om natten. Har været i kontakt med læge og lægevagt flere gange. De siger at man skal have set en orm, før vi må få noget for det. Hvis det altså er børneorm. 

Vi har dog ikke set nogle orm endnu, og han kommer real mæssigt i bad og god hygiejne går vi meget op i herhjemme.

Er der nogle der har nogle gode råd De vil dele? Hvad kan jeg smøre ham med som kan tage kløen? 

Anonym svar tilladt.. på forhånd tak..

Jeg har haft det. Efter mine bonusbørn havde klaget over kløge i månedsvis.. det var og er det værste jeg har prøvet til dato. Det kløede. Tanken om det er så ubehagelig. Jeg har i ca 2 år efter været panisk ved hver en kløge. Jeg kan ikke tælle alle de nætter jeg er stået op, gået på toilettet med et spejl for at se efter orm med en lommelygte. Kort sagt forfærdeligt! Jeg vil gøre følgende: ring til lægen eller vagtlægen og bed om en recept på vermox. Sig at du HAR fundet orm. Det er en mini lille pille uden nævneværdige bivirkninger (læs selvf. Selv sedlen først) og så se om ikke problemet ret hurtigt er løst. Du behøver slet ikke fysisk hen til lægen eller “forstyrre” dem med det. Det kan hentes på apoteket via en recept de giver over tlf. Du er bare nød til at være mere insisterende..

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Mort3

Anonym skriver:

Tak for svar ! Ja ulidelig klør ser det ud til. Han græder og kaster sig rundt  

Jamen det tror jeg bare, at jeg gør i morgen tidlig! Kan der ske noget ved at få behandlingen, hvis nu ikke det er orm? Og hvordan foregår behandlingen? 

Nej, det er ganske ufarligt, og hele familien bliver sat i behandling om man har det eller ej.

Det er piller som man skal tage med en uges mellemrum. Hvis jeg husker rigtigt så er det en pille om ugen i 3 uger��

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Anonym trådstarter

Ano18 skriver:

Nej der sker intet ved han får en kur, om det så ikke var det - men husk som andre skriver i alle skal behandles (og så gentager man behandlingen som foreskreven)

Okay, vi har en baby og jeg ammer, er det stadig ok at jeg tager en kur også? 

Anmeld Citér

29. oktober 2018

drabo

Profilbillede for drabo

Jeg har været i behandling under amning, men nævn det for lægen. Der kan jo være kommet nye anbefalinger.

Det tager en dag eller to før pillerne virker - så vær ikke bekymret hvis han stadig klager over kløe den første aften efter i har taget pillen, hvis han stadig klør næste nat, så er det måske ikke orm.

Men min datter vrider drejer sig og klør og græder - her har vi heller ikke haft problemer med at få piller - men har også set orm hver gang. Men det er svært at se dem, hvis man ikke ved hvad man leder efter og man skal være hurtigt med lommelygten. 

De er helt små tynde hvide max 1mm brede og 1cm lange - ligner lidt sytråd eller toiletpapir fnuller.

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Janet1989

Anonym skriver:

Tak for svar. Okay, hvordan ser De ud? Er de tydelige at se??

Det lignede bare nogle små hvide orm på 3-5 MM lange - men det er virkelig sjældent jeg så dem, og jeg døjede i LANG tid ��

Anmeld Citér

29. oktober 2018

Bellabum

Vores datter har fået konstateret børneorm i fredags.

Hun vågnede natten til onsdag og klagede og havde hende så med til lægen onsdag(de havde 3 uger før haft en seddel om at der var børneorm i børnehaven) 

Lægen gav mig en lille glasplade med tape på, og så skulle vi tage en test efter æg tidligt om morgenen. (sætte tapen så tæt på endetarmsåbningen så muligt og så sæt det på glasset så kan tapen tjekkes for ormeæg i et mikroskop).

Fredag fik vi så melding på at det var orm og heæe familien er sat i behandling (min mand og jeg med piller og vores datter med mixture). Medicinen skal så tages af 3 omgange med 14 dage i mellem, da den kun dræber orme og ikke æg. Derudover skal alle håndklæder, sengetøj og undertøj kogevaskes og skiftes ofte. 

Din baby må ikke få medicin når den er under 1 år, så håber at han/hun ikke er ramt. Desværre smitter det nemt. Ved ikke i forhold til amning, men står at det frarådes. Ligesom under gravidlitet. Dog er der delte meninger om det er et problem. Nogen siger no go, andre at det bare ikke må tages i 1. trimester og andre får medicinen også i 1. trimester.

Håber at i hurtigt kommer af med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.