Vores datter har fået konstateret børneorm i fredags.
Hun vågnede natten til onsdag og klagede og havde hende så med til lægen onsdag(de havde 3 uger før haft en seddel om at der var børneorm i børnehaven)
Lægen gav mig en lille glasplade med tape på, og så skulle vi tage en test efter æg tidligt om morgenen. (sætte tapen så tæt på endetarmsåbningen så muligt og så sæt det på glasset så kan tapen tjekkes for ormeæg i et mikroskop).
Fredag fik vi så melding på at det var orm og heæe familien er sat i behandling (min mand og jeg med piller og vores datter med mixture). Medicinen skal så tages af 3 omgange med 14 dage i mellem, da den kun dræber orme og ikke æg. Derudover skal alle håndklæder, sengetøj og undertøj kogevaskes og skiftes ofte.
Din baby må ikke få medicin når den er under 1 år, så håber at han/hun ikke er ramt. Desværre smitter det nemt. Ved ikke i forhold til amning, men står at det frarådes. Ligesom under gravidlitet. Dog er der delte meninger om det er et problem. Nogen siger no go, andre at det bare ikke må tages i 1. trimester og andre får medicinen også i 1. trimester.
Håber at i hurtigt kommer af med det 
Anmeld
Citér