Eksperthjælp: Ingen graviditetstegn trods positiv test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

851 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. oktober 2018

Vibeke de Lichtenberg

Hej Vibeke

Jeg skriver fordi jeg testede positivt på graviditetstesten mandag i denne uge.
Vores historie er, at vi havde en spontan abort august 2016, december 2017 blev vi forældre til den skønneste lille dreng som i dag er små 10 måneder, i august i år havde vi igen en abort, og ja nu tester jeg så positivt.
Vores ønske om at få to børn relativt tæt på hinanden ligner derfor at blive en realitet, eller gør det?

Jeg vil ikke skrive hele forløbet ved vores første abort da vi havde en rigtig dårlig oplevelse hos privat gynækolog/klinik, men jeg kunne mærke med det samme at der var noget galt, jeg startede med træthed og ømmebryster som senere forsvandt, da vi fik vores søn havde jeg ømme bryster fra start og var ramt af træthed og senere kom kvalmen.
Ved min abort i august fik jeg kun kort kvalme og var meget træt, men her var jo også helt sikker på at noget var galt.
Nu står jeg så med en ny test, jeg testede kun fordi min menstruation efter aborten ikke kom men jeg har i gen tegn?
Jeg testede et par uger efter aborten og der var den negativ så jeg var sikker på st kroppen var normal igen..

Nu starter hele mit alarmsystem igen, og er selvfølgelig bange for at det endnu engang skal ende med abort.
Kan man være gravid og have en god graviditet uden at have symptomer overhoved og hvordan skal vi forholde os?
Jeg ved jo ikke hvornår mit ægløsningstidspunkt har været, og vi har også talt om helt bevidst at vente 4-5 uger med st tage fat på lægen i håb om at man ved en scanning er sikker på T der skal være hjertelyd, og hvis det skal gå galt at jeg så selv begynder at bløde som jeg har gjort de to andre gange. Men tiden er lang og tankerne køre bare konstant.

På forhånd tak for dit svar

Vibekes svar

Kære du

Hvor ville jeg dog ønske, at jeg kunne give dig et svar, der kunne berolige dig fuldstændigt. Jeg synes, det lyder som om, I har været igennem en rigtig hård tid.

Nogle gange kan man teste positiv en lille tid inden symptomerne på graviditeten kan mærkes, men når du beskriver dine forløb, lyder det som om, at du har en virkelig god fornemmelse af din krop. Du skriver, at du plejer at få symptomer som kvalme og træthed, og at du de to gange, hvor det gik galt tydeligt kunne mærke at noget var galt. Lige nu kan I desværre ikke gøre så meget andet end at se tiden an. Selvom det er hårdt og forbundet med bekymring, må du tillade dig at mærke om det hele føles rigtigt eller forkert, ligesom du kunne sidste gang. Jeg ville kontakte egen læge og få en aftale. Det er vanvittigt hårdt at være præcis der, hvor du er nu uden at kunne få sikkerhed og garanti. 

Venlig hilsen

Vibeke de Lichtenberg

Jordemoder

Vibeke kan derfor i brevkassen tilbyde personlig og individuel tilpasset vejledning, og rådgive i spørgsmål, der vedrører de fysiske og psykiske aspekter af din graviditet, fødsel og barsel.

Se Vibekes hjemmeside: delichtenberg.nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.