Eksperthjælp: Er min søns brummen et råb om hjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.217 visninger
0 svar
0 synes godt om
25. oktober 2018

Vibeke de Lichtenberg

Hej
Jeg har en dreng på snart fem måneder. Han har haft lidt bøvl med mave og refluks siden han blev født. Og har også været ved osteopat i forbindelse med en lidt stram nakke. Han er græder tit når han skal af med luft, men synes alligevel han har mange glade stunder smiler og griner.
Han brummer dog meget meget højt. Det er en dyb grynten eller brummen og vil så gerne vide hvad det er? Der lyder ikke som om det er en positiv lyd.. den kommer foreksempel når vi kigger i en bog men også hvis jeg sidder med ham på skødet.
Først troede jeg det var fordi han ville op at stå men når jeg så løfter ham op brummer /knurre han bare videre. Han spænder samtidig op i hele kroppen og strækker arme og ben..
Håber virkelig du kan hjælpe, hvis det bare er ngt babyer gør er det jo fint. Men det er meget højt og tænker og det er et råb om hjælp om et eller andet jeg kan hjælpe med.
Hilsen førstegangs mor -

Vibekes svar

Kære førstegangsmor

Hvor er det dejligt, at du er så kærlig og opmærksom. Det kan være lidt af en udfordring at lære at forstå og tolke alle de signaler, som vi får fra vores børn. Ud fra din beskrivelse, er det svært for mig at give dig et præcist svar. De høje brummelyde kan sagtens være hans måde at kommunikere på, men du skriver, at din fornemmelse er, at det ikke er en positiv lyd. Måske får du fornemmelse af, at han er i smerte eller ubehag? Jeg ville starte med at registrere, hvornår lyden kommer, hvilke situationer og hvilke stillinger – stående, siddende, liggende. Jeg ville lægge mærke til hans ansigt – har I øjenkontakt og smiler han, eller virker han mere ”slukket” og lidt forpint. Trives han generelt - altså spiser, tager på osv.? Jeg synes, du skal drøfte din bekymring med din sundhedsplejerske eller jeres egen læge for at være sikker på, at han får hjælp, hvis det er det han har brug for.

Venlig hilsen

Vibeke de Lichtenberg

Jordemoder

Vibeke kan derfor i brevkassen tilbyde personlig og individuel tilpasset vejledning, og rådgive i spørgsmål, der vedrører de fysiske og psykiske aspekter af din graviditet, fødsel og barsel.

Se Vibekes hjemmeside: delichtenberg.nu

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.