Hvordan siger man det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.896 visninger
10 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Har er lidt anderledes “problem” 

min ex og jeg fik fra hinanden da vores søn var knap 4 mdr gammel. 

Vi lavede den aftale at den dag en af os fik en ny kæreste så fortalte vi hinanden det. Og vi introducerede ikke for vores søn før vi lige havde talt med den anden om det først så det ikke kom sor er chok hvis sønnen en dag nævner den nye partner. 

Venner og veninder har mødt ham som normalt. 

Nu er situationen den ar min bedste ven har mødt sønnen mange gange, han har endda overnattet her (fordi han bor langt væk og hans arbejde ligger 10, min fra mig) og sønnen er glad for ham. Men for små 2 uger siden opstod der så en pludselig og uventet romantisk kemi mellem os og vi er faldet pladask for hinanden. 

Så i teorien har jeg jo så brudt aftalen med min ex i og med at jeg nu kan kalde min bedste ven kæreste og han har mødt vores søn. 

Far er meget svær at tumle med på mange områder og jeg frygter lidt at han bliver rasende over det og vil føle jeg er gået bag om ryggen på ham hvilket jeg jo på ingen måde har. 

Så hvordan fortæller jeg ham det mest nænsomt? 

Fortsætter med at sige vi bare er venner og venter til forholdet er mere fast med st sige noget eller siger jeg det med det samme og bare lader han blive tosset og med stor garanti ødelægger et i forvejen presset samarbejde eller måske en helt tredje mulighed? 

Åh jeg synes det er svært. Håber i kan komme med nogle konstruktive råd 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har er lidt anderledes “problem” 

min ex og jeg fik fra hinanden da vores søn var knap 4 mdr gammel. 

Vi lavede den aftale at den dag en af os fik en ny kæreste så fortalte vi hinanden det. Og vi introducerede ikke for vores søn før vi lige havde talt med den anden om det først så det ikke kom sor er chok hvis sønnen en dag nævner den nye partner. 

Venner og veninder har mødt ham som normalt. 

Nu er situationen den ar min bedste ven har mødt sønnen mange gange, han har endda overnattet her (fordi han bor langt væk og hans arbejde ligger 10, min fra mig) og sønnen er glad for ham. Men for små 2 uger siden opstod der så en pludselig og uventet romantisk kemi mellem os og vi er faldet pladask for hinanden. 

Så i teorien har jeg jo så brudt aftalen med min ex i og med at jeg nu kan kalde min bedste ven kæreste og han har mødt vores søn. 

Far er meget svær at tumle med på mange områder og jeg frygter lidt at han bliver rasende over det og vil føle jeg er gået bag om ryggen på ham hvilket jeg jo på ingen måde har. 

Så hvordan fortæller jeg ham det mest nænsomt? 

Fortsætter med at sige vi bare er venner og venter til forholdet er mere fast med st sige noget eller siger jeg det med det samme og bare lader han blive tosset og med stor garanti ødelægger et i forvejen presset samarbejde eller måske en helt tredje mulighed? 

Åh jeg synes det er svært. Håber i kan komme med nogle konstruktive råd 

Men er i kærester nu? 

Er han blevet præsenteret som kæreste for din søn?

Har han været der siden I blev kærester? 

Snak med din ex om at ja, det er din bedste ven som du har hjulpet, og så er der opstået følelser, som du ikke er herre over. 

Men igen er det ikke lidt tidligt at ville præsentere din ven som din kæreste efter 2 uger? 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Man jo argumentere både for og imod at fortælle det allerede efter 14 dage. 

Jeres søn kender ham, som en ven af huset, det samme gør din ex. 

Jeg ville enten vælge at se tiden lidt an, måske den næste mdr tid, hvor i bare ses som i plejer, og så self undgår åbne følelser foran sønnen og evt venner, men hvor i bare lige har tid til at lære hinanden at kende, som kærester og hva det indebære. 

Eller også fortælle din ex, at du er begyndt at date lidt, men vent med at fortælle sønnen det, indtil i har fundet ud af, hva det betyder, og sørg for samtidig at gøre det klart, at udvikler det sig til noget alvorligt, så fortæller i det der, og ik før! Vh Stine 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men er i kærester nu? 

Er han blevet præsenteret som kæreste for din søn?

Har han været der siden I blev kærester? 

Snak med din ex om at ja, det er din bedste ven som du har hjulpet, og så er der opstået følelser, som du ikke er herre over. 

Men igen er det ikke lidt tidligt at ville præsentere din ven som din kæreste efter 2 uger? 

Har ikke præsenteret ham som kæreste for nogen som helst endnu. Det er ikke offentliggjort og bliver det heller ikke foreløbig. 

Ja han har været her mange gange siden. Han er der ca hver 2-3 dag som han hele tiden har været. 

Igen, nej han er ikke præsenteret for nogen som kæreste endnu  netop fordi det er alt for tidligt  

men jo længere der går før han præsenteres for min ex som kæreste, jo værre frygter jeg også at hans reaktion vil blive for han vil jo fortsat komme her. 

Skal lige siges at vores søn kun er 3 år  så han forstår ikk alt det her  han ved bare der er en her som han synes er sjov

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Man jo argumentere både for og imod at fortælle det allerede efter 14 dage. 

Jeres søn kender ham, som en ven af huset, det samme gør din ex. 

Jeg ville enten vælge at se tiden lidt an, måske den næste mdr tid, hvor i bare ses som i plejer, og så self undgår åbne følelser foran sønnen og evt venner, men hvor i bare lige har tid til at lære hinanden at kende, som kærester og hva det indebære. 

Eller også fortælle din ex, at du er begyndt at date lidt, men vent med at fortælle sønnen det, indtil i har fundet ud af, hva det betyder, og sørg for samtidig at gøre det klart, at udvikler det sig til noget alvorligt, så fortæller i det der, og ik før! Vh Stine 

Vores søn er kun 3 år. Så han forstår ikke en præsentation som ven kontra kærester. 

Det er derfor ex’en der er største bekymring. Jo længere tid der går føler jeg at han måle først og fremmest til mene jeg har gået bag om ryggen på ham. 

Min ex er heller ikk præsenteret for ham som ven. Han ved intet om ham. 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hvad med bare at sige til din eks, at du har fået følelser for din ven, og at det er gengældt, men at I selvfølgelig vil vente med at fortælle det til sønnen.. På den måde har du jo egentlig ikke helt brudt aftalen, da I (foran sønnen) bare er venner..

Anmeld Citér

25. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Har ikke præsenteret ham som kæreste for nogen som helst endnu. Det er ikke offentliggjort og bliver det heller ikke foreløbig. 

Ja han har været her mange gange siden. Han er der ca hver 2-3 dag som han hele tiden har været. 

Igen, nej han er ikke præsenteret for nogen som kæreste endnu  netop fordi det er alt for tidligt  

men jo længere der går før han præsenteres for min ex som kæreste, jo værre frygter jeg også at hans reaktion vil blive for han vil jo fortsat komme her. 

Skal lige siges at vores søn kun er 3 år  så han forstår ikk alt det her  han ved bare der er en her som han synes er sjov

Så sig til din eks at i er kæreste, men ikke officielt endnu. Så for din søn er det bare en ven der kommer på besøg��

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så sig til din eks at i er kæreste, men ikke officielt endnu. Så for din søn er det bare en ven der kommer på besøg��

Min ex vil bare stadig se det som et svigt fordi de har mødt hinanden uden han har vidst noget. 

Han vil gå ind og mene at jeg skal forsvare at de har mødtes helt fra start (altså før forhold). Men jeg skal jo ikk redegøre for hvem af mine venner han møder eller hvad vi generelt laver når han er hos mig. 

Ligesom jeg heller ikke får noget at vide når han er hos sin far eller hvem han ser derhjemme. 

Åh ved bare hvordan alt det her ender. At jeg bliver kaldt en dårlig mor der skader mit barn og ikke tænker på vores søn osv osv. Og det passer jo ikke, men det gør bare så pisse ondt at få at vide alligevel

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min ex vil bare stadig se det som et svigt fordi de har mødt hinanden uden han har vidst noget. 

Han vil gå ind og mene at jeg skal forsvare at de har mødtes helt fra start (altså før forhold). Men jeg skal jo ikk redegøre for hvem af mine venner han møder eller hvad vi generelt laver når han er hos mig. 

Ligesom jeg heller ikke får noget at vide når han er hos sin far eller hvem han ser derhjemme. 

Åh ved bare hvordan alt det her ender. At jeg bliver kaldt en dårlig mor der skader mit barn og ikke tænker på vores søn osv osv. Og det passer jo ikke, men det gør bare så pisse ondt at få at vide alligevel

Jeg tænker du bare skal få det overstået hvis du ved han reagerer åndsvagt. 

Lad ham sige hvad han vil. Luk af og lad være at svare igen på det selvom det kan være så freaking svært. I know ❤️❤️ Men når først han har fået det ud og ser at det preller af på dig. Så falder han ned igen. 

Det skal bare overståes. 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tænker du bare skal få det overstået hvis du ved han reagerer åndsvagt. 

Lad ham sige hvad han vil. Luk af og lad være at svare igen på det selvom det kan være så freaking svært. I know ❤️❤️ Men når først han har fået det ud og ser at det preller af på dig. Så falder han ned igen. 

Det skal bare overståes. 

Jah, du har ret, det skal bare overståes. Men det er dæleme svært. 

Og det er som du selv siger endnu mere svært bare at lade være at svarer når man bliver beskyldt for at være en dårlig mor osv.  

Jeg giver ham besked i morgen. Skal lige have et døgn til at finde ud af hvordan jeg skal formulerer det bedst muligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.