Kan jeg få fuld forældremyndighed?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
5 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. oktober 2018

Anonym trådstarter

Jeg har en pige på 3 måneder med min ex. Vi har prøvet at samarbejde om hende, jeg har givet mange chancer, men min ex er slet ikke samarbejdsvillig.

Han kører på mig psykisk, truer med at få vores datter fjernet af kommunen og at han selv vil tage hende fra mig. Senest er han kommet ud på min adresse, bare vadet ind og hevet min datter ud af armene på mig og krævet at være sammen med hende. Min store søn på 8 blev rigtig bange da han råbte og truede mig. Han ville ikke gå da jeg bad ham om det. Vi flygtede fra hjemmet, og min ex lovede at komme tilbage. Jeg havde efterfølgende fat i politiet som skrev rapport og lovede de ville komme ud hvis han kom tilbage og ikke ville gå. 

Jeg har snakket med sagsbehandler og sundhedsplejerske, som har lavet en underretning, ikke på mig eller min datter, men den situation jeg står i med min ex.

Senest nægter min ex at lade vores datter vaccinere, udelukkende fordi det er hans ret da vi har fælles forældremyndighed. Han har ellers altid sagt hun selvfølgelig skal have alle de vaccinationer hun kan få. 

Hvor meget skal til for at få fuld forældremyndighed? Lige nu går hans modvilje mod mig ud over min datters sundhed da hun ikke kan blive vaccineret, det kan da ikke være rigtigt? Kan han overhovedet beslutte det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2018

FruK

Kan du ikke bare bestille en tid hos lægen og få hende vaccineret? 

Jeg er da aldrig blevet spurgt om forældremyndighed eller godkendelse fra far i den forbindelse...

Jeg ved ikke hvor meget forskel det gør - han kan jo chikanere jer uanset om han har del i myndigheden eller ej?! Får det ikke først stor betydning i forbindelse med skolevalg eller hvis I skal have lavet pas? 

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Tip!

Kontakt en god advokat, og få deres vurdering omkring sagen. - hvis du er fra det midtjyske kan jeg anbefale en fra Viborg. 

Anmeld Citér

24. oktober 2018

Snoopy77

Du kan få gratis juridisk rådgivning i Mødrehjælpen, det er anonymt. Ellers kontakt statsforvaltningen, de har også rådgivning, dog så vidt jeg ved ikke af jurister, men i deres infocenter  

Derudover ville jeg få jeres datter vaccineret. Der er ingen der beder om samtykke fra begge forældre til det, og det er for hendes eget bedste. 

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Anonym

Det lyder som en ubehagelig situation for dig og dine børn. 

Jeg undrer mig over hvorfor din eks gør som han gør? Hvad motiverede ham til at dukke op på adressen og sige "jeg vil være sammen med hende". Har du nægtet ham at se hende?

Det jeg tænker på er om i måske skulle stoppe med at have kontakt til hinanden og kun have kontskt angående jeres fælles barn. Jeg har sådan en fornemmelse af at i skriver sammen?

Måske er løsningen ikke fuld forældremyndighed, men at skilles som venner frem for fjender. I har et barn sammen og i skal blive enige. Han har da ret til at se hende

Anmeld Citér

25. oktober 2018

Hck

Profilbillede for Hck

Lige ang den med vaccination, er jo et åbent spørgsmål. Det er ikke et lovkrav at vaccinere sine børn, det er ganske frivilligt om man som forældre vælger det til eller fra, så du får ihvertfald ikke fuld forældremyndighed af den grund. Strengt taget ved jeg ikke om det kræver enighed forældrene imellem, eller om man bare kan ringe og bestille en tid. Det skal lige med at jeg helt bestemt går ind for  at de små bliver vaccineret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.