Bliver trætheden bedre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

359 visninger
1 svar
1 synes godt om
23. oktober 2018

Anonymor

Åhhh jeg er så træt! Jeg begyndte mit første job som psykolog her 1. Oktober, og jeg er mega Glad for det. Det er drømmen, da jeg arbejder med udredning af børn, hvilket er mit daglige hjertebarn. Men hold. Nu. Op. Jeg. Er. Træt! Jeg kommer fra 7 års studie (pga to barsel undervejs)  og der har selvfølgelig været praktik osv, men meste af tiden har jeg været hjemme. Dernæst var jeg et år på barsel efter jeg blev færdig som psykolog hvor jeg også var hjemme.

Derfor er det jo lidt af et kulturchok at være ude i virkeligheden og være på i så mange timer hver dag. Der er sindssygt meget at lære og sætte sig ind i, og det er et fag hvor man bruger sig selv og sit indre riiiigtig meget, hvilket virkelig tærer. 

Pointen er, at jeg egentlig er putte klar. Allerede 19.30. Jeg prøver at trække den til kl 21, men mange dage giver jeg op omkring kl 20. Jeg føler bare ikke jeg har et liv ift parforhold, kærestetid og hobby, fordi jeg er klar til at sove, når ungerne puttes.

Går det over? Eller hedder det all work no personal life? 

Jeg står op kl 5 hver dag. Jeg er ude af hjemmet fra 6.20-16.35 pga transport, så det er jo også en lang dag. Arbejder 7.45-15.15.

Ps. Beklager manglende punktummer og kommaer, jeg er for træt til at orke 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2018

Panther

Profilbillede for Panther

Åhhh jeg er så træt! Jeg begyndte mit første job som psykolog her 1. Oktober, og jeg er mega Glad for det. Det er drømmen, da jeg arbejder med udredning af børn, hvilket er mit daglige hjertebarn. Men hold. Nu. Op. Jeg. Er. Træt! Jeg kommer fra 7 års studie (pga to barsel undervejs)  og der har selvfølgelig været praktik osv, men meste af tiden har jeg været hjemme. Dernæst var jeg et år på barsel efter jeg blev færdig som psykolog hvor jeg også var hjemme.

Derfor er det jo lidt af et kulturchok at være ude i virkeligheden og være på i så mange timer hver dag. Der er sindssygt meget at lære og sætte sig ind i, og det er et fag hvor man bruger sig selv og sit indre riiiigtig meget, hvilket virkelig tærer. 

Pointen er, at jeg egentlig er putte klar. Allerede 19.30. Jeg prøver at trække den til kl 21, men mange dage giver jeg op omkring kl 20. Jeg føler bare ikke jeg har et liv ift parforhold, kærestetid og hobby, fordi jeg er klar til at sove, når ungerne puttes.

Går det over? Eller hedder det all work no personal life? 

Jeg står op kl 5 hver dag. Jeg er ude af hjemmet fra 6.20-16.35 pga transport, så det er jo også en lang dag. Arbejder 7.45-15.15.

Ps. Beklager manglende punktummer og kommaer, jeg er for træt til at orke 

Ja, det bliver bedre.. af to årsager:

1) Du vænner dig til ikke at have ligeså meget fritid og tid til afslapning.

2) Jobopstart er notorisk drænende mentalt. Så mange nye ting at forholde sig til; hjernen skal process’e alle de nye indtryk og kan ikke gå på auto-pilot. Det kommer, når du lærer forretningsgange, kollegaer mv at kende. Den mekanisme tænker jeg, du har stiftet bekendtskab med i teorien via dit fag ;-)

og tillykke med drømmejobbet!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.