Fravær fra skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man tage sit barn ud af skolen én dag, for at tage på tur til København? (Vi er fra Jylland og børnene har aldrig været i København)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

740 visninger
7 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2018

Anonym trådstarter

Min mand skal arbejde i København på torsdag (vi er fra Jylland) og vi har fået mulighed for at komme gratis med derover. Mine børn har aldrig været i København. Jeg skal have min 5årige søn med, som jo går i børnehave, men jeg vil virkelig gerne have min 8årige datter med også, men hun går jo i skole.

Kan man godt bede om fri til sit barn, for at skulle på endagstur til København eller hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Min mand skal arbejde i København på torsdag (vi er fra Jylland) og vi har fået mulighed for at komme gratis med derover. Mine børn har aldrig været i København. Jeg skal have min 5årige søn med, som jo går i børnehave, men jeg vil virkelig gerne have min 8årige datter med også, men hun går jo i skole.

Kan man godt bede om fri til sit barn, for at skulle på endagstur til København eller hvad tænker I?

Min søn har holdt fri fra skole for at tage med til Copenhell med sin far. (Et par timer ved middagstid) 

Så jeg vil sige at selvfølgelig kan hun holde fri 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Janey

Profilbillede for Janey

En enkelt dag kan vist ikke skade. Nu er vores ældste lige startet i skole, men jeg synes, det virker som om, det efterhånden er helt normalt at tage ungerne ud af skolen både 1 og 2 uger for at holde ferie. Jeg kan i hvert fald se, at der er mange, der gør det på vores skole og på de skoler, hvor mine veninder har skolebørn. 

Vi planlægger selv at tage vores datter ud i en uge til næste år, da vi vil rejse i to uger, hvoraf kun den ene er en skoleferie, men det passer så med, at hun ikke går glip af noget fagligt, da de den uge har fokus på kost og motion og især motionen skal vi nok få klaret på ferien.

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Anonym

Ja, bare det ikke er hele tiden. Du kan jo lærer din datter noget om København fx Københavns historie eller noget om kongehuset eller politik og Christianborg. 

Anmeld Citér

22. oktober 2018

Mamalou

Det mener jeg også sagtens du kan, så længe din datter ikke har fridage i tide og utide. Min søn, det nu får i 1. klasse havde en planlagt fridag i 0. klasse og har haft en enkelt i 1. klasse, og det har jeg ikke haft nogle skrupler med. 

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Skouboe

Mine unger får 2 fridage i næste uge, da både deres far og jeg skal på konference med hver vores arbejde og vi ikke har nogen i nærheden, der kan passe ungerne, så de stadig kan komme i skole. Jeg tager derfor ungerne med og sætter dem af hos bedstemor, så hygger hun med dem et par dage.

Anmeld Citér

23. oktober 2018

Carina:-)

Min datter fik 4 dage i uge 41 hvor bare hende og jeg tog til Athen  

Så længe de er med  i skolen kan jeg ikke se prob.

Anmeld Citér

23. oktober 2018

lineog4

Læring sker mange steder og på mange måder - og en tur til København med lidt sightseeing, en tur på nationalmuseet, zoo eller hvad ved jeg - er lige så lærerigt (dog på en anden måde) end en dag i skolen.

Som lærer kan det være trælst, at der fravær hist og her, men samtidig er det så godt for eleverne at få kvalitets dage og læring med deres familie. Derfor er mit eneste opstød som lærer når der bedes fri: fantastisk, men jeg gentager ikke nødvendigvis det der blev sagt på dagen.

Mine egne børn får fridage også til "ligegyldige" ting, det betyder ikke jeg ikke også lærer dem, at skolen er vigtig, og man har en forpligtigelse til at komme. Fx har de været en uge i Italien med far, fordi de skulle nå den gamle onkel som ikke har langt tid igen, og de skulle besøge den skole og den familie min datter skal bo og være i næste skoleår. 

De har også haft fridage fordi jeg kunne tage dem i teatret til skoleforestillinger som jeg mente var givtige osv. 

Tag I til København med god samvittighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.