Lungekræft i 30'erne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. oktober 2018

Anonym trådstarter

Som overskriften siger- lungekræft i 30'erne. Kan det overhovedet lade sig gøre? 

Min bror er lige kommet i en kræftpakke for undersøgelse om han har lungekræft fordi han har symptomer der peger i den retning. Lægen siger det er sjældent man får det i så ung en alder, og jeg har heller aldrig hørt om nogen.

har i oplevet nogle gå lungekræft så tidligt? Og hvordan var prognosen?��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2018

Anonym

Jeg kender en som fik det i starten af 20’erne. Heldigvis er det ikke så ofte det sker men selvfølgelig kan man få det. 

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Som overskriften siger- lungekræft i 30'erne. Kan det overhovedet lade sig gøre? 

Min bror er lige kommet i en kræftpakke for undersøgelse om han har lungekræft fordi han har symptomer der peger i den retning. Lægen siger det er sjældent man får det i så ung en alder, og jeg har heller aldrig hørt om nogen.

har i oplevet nogle gå lungekræft så tidligt? Og hvordan var prognosen?��

Ja, desværre får vi af og til henvisninger på unge mennesker. Hvis det så (sjældent) er en reel lungekræft, skal den indplaceres i nogle grupper, der så indikerer, hvor alvorlig sygdomnen er (og dermed også en statistisk risiko for ikke at nå ud på de 5 års overlevelse, som oftest bruges som målestok) og også, hvilken behandling patienten skal tilbydes.

Det skal dog siges, at symptomer på lungekræft ofte viser sig at være andre diagnoser, man lander på, for at være lidt grov, så ved de praktiserende læger ikke så meget om det, men skal naturligvis henvise ved mindste mistanke.

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja, desværre får vi af og til henvisninger på unge mennesker. Hvis det så (sjældent) er en reel lungekræft, skal den indplaceres i nogle grupper, der så indikerer, hvor alvorlig sygdomnen er (og dermed også en statistisk risiko for ikke at nå ud på de 5 års overlevelse, som oftest bruges som målestok) og også, hvilken behandling patienten skal tilbydes.

Det skal dog siges, at symptomer på lungekræft ofte viser sig at være andre diagnoser, man lander på, for at være lidt grov, så ved de praktiserende læger ikke så meget om det, men skal naturligvis henvise ved mindste mistanke.

Det er ikke egen læge der har henvist men lægerne ude på sygehuset fordi han blev akut indlagt fra lægevagten med blodige opkastninger. Har hostet i månedsvis og de sidste 2 uger haft feber og ingen appetit og svedeture. 

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg kender en som fik det i starten af 20’erne. Heldigvis er det ikke så ofte det sker men selvfølgelig kan man få det. 

Jeg kender også en, der fik lungekræft som 23 årig. Det gik ikke godt. Men det er meget, meget sjældent. 

Anmeld Citér

21. oktober 2018

nilletøz

Det godt nok ikke lungekræft, men min søster fik livmoderhalskræft, dog spredte det sig til lungerne, der efter fik det ned af bakke�� 

hun blev 23 år❤️��

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er ikke egen læge der har henvist men lægerne ude på sygehuset fordi han blev akut indlagt fra lægevagten med blodige opkastninger. Har hostet i månedsvis og de sidste 2 uger haft feber og ingen appetit og svedeture. 

Udredningen må vise, hvad det er, men blodige opkastninger kan sagtens indikere andre diagnoser (hvilket jeg selvfølgelig håber for ham), jeg kan komme i tanke om i hvert fald 6 andre diagnoser, som også er sandsynlige, så det er jo ikke entydigt kræft.

Anmeld Citér

21. oktober 2018

Anonym

Det kan komme i alle aldre tænker jeg, det er heldigvis ikke så udbredt, min mor fik diagnosen da hun var 42, det var lungekræft som så have gået op i hjernen. 

Lungekræften fik de fjernet, ved en opration hvor de tog noget af den syge lunge, og det vendte ikke tilbage der, men svulsterne i hjernen kunne de i fjerne helt, og det gik ned af bakke, hun nådede dog at blive 48 en uge inden hun døde, så hun gik med kræften en del år :-) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.